Viņš pauda, ka piektdien uzņēmums „Latvijas dzelzceļš” apstiprinājis, ka pārtikas produktu embargo to nav ietekmējis. Dzelzceļa tranzīts ved nevis pārtikas produktus, bet gan energoresursus, skaidroja Matīss. Šī paša iemesla dēļ arī „ietekme uz ostām ir ļoti niecīga”.
Ministrs gan atzina, ka pārliecības par drošu nākotni nav. Sankcijām pastiprinoties, tās var skart vēl kādu kravu pārvadājumu veidu.
Bet mēs nevaram būt pietiekami optimistiski, līdz ar to piesardzība ir jāievēro,” teica Matīss un piebilda: „Es ceru, ka situācija mazliet normalizēsies un uzlabosies. Bet mums ir jābūt [gataviem] arī uz tālākiem pasākumiem. Piesardzīgs optimisms.”
Viņš pauda, ka Krievijas sankcijas bija gaidāmas, tāpēc Satiksmes ministrija jau iepriekš sākusi meklēt jaunus tranzīta un eksporta ceļus, lūkojoties Ķīnas un Centrālāzijas virzienā. Pagaidām gan konkrētu rezultātu šīm sarunām nav, tāpēc „tagad vajadzēs strādāt vēl smagāk”.
Matīss arī piekrita premjeres Laimdotas Straujumas („Vienotība”) piektdienas rītā paustajam viedoklim, ka pašreiz noteiktajam embargo nebūs milzīga iespaida uz Latvijas ekonomiku. Tiesa, atsevišķiem uzņēmumiem šīs sankcijas būšot ļoti sāpīgas.
Ziņots, ka tieši pārtikas un lauksaimniecības sektors, kā arī pārvadātāji būs tieši tie, kuri, visticamāk, nule Krievijas noteiktajās sankcijās cietīs visvairāk.