Ministrs pastāstīja, ka par atbalstu Rīgas lidostai ir intensīvas sarunas ar Eiropas Komisiju.
“Tās aizkavējās, jo Eiropas Komisija vēlējās atbalstu redzēt tādā pašā veidā kā “airBaltic”. Tas nozīmē, ka pēc noteikta gadu skaita ieguldījums pamatkapitālā būtu valstij jāatdod, pārdodot akcijas,” skaidroja Linkaits.
Taču attiecībā uz lidostu “Rīga” to nevar izdarīt, jo tas ir neprivatizējams uzņēmums.
Tāpēc nācās meklēt citu mehānismu, lai varētu piešķirt atbalstu. Pašlaik praktiskās lietas esot atrisinātas, un Linkaits cer uz EK lēmumu jau šonedēļ vai nākamās nedēļas sākumā
Tāpat ministrs atkārtoti atzina, ka papildu atbalsts varētu būt nepieciešams aviokompānijai “airBaltic”. Pie “optimālā scenārija” šāds lēmums varētu būt nepieciešams septembrī, ja situācija ar Covid-19 neuzlabosies. Vienlaikus viņš pieļāva, ka “scenāriji varētu būt arī sliktāki”.
KONTEKSTS:
Līdzās citām nozarēm Covid-19 krīzē cieta lidosta "Rīga" – tā apturēja investīcijas un samazināja darbinieku skaitu. Jau pērn aprīlī valdība nolēma atbalstīt lidostu ārkārtējās situācijas apstākļos par kopējo summu 54,42 miljoni eiro, palielinot uzņēmuma pamatkapitālu un atceļot dividenžu maksājumu par iepriekšējo gadu. Tiesa, nepieciešams Eiropas Komisijas (EK) akcepts valsts atbalsta piešķiršanai lidostai, un to cerēja sagaidīt jau pērn jūnijā.