“Ja tas [audits] būs pozitīvs, tad ASV kompānijām būs iespējas sākt pārdot tā sauktos savienotos lidojumus ar pārsēšanos, piemēram, Amsterdamā, Stokholmā vai kādā citā vietā.
Tad ASV aviokompāniju kartē parādītos galamērķis – Latvija. Nākamais solis – ja biļetes pietiekami veiksmīgi tirgotas un ir pietiekami daudz pasažieru, tad iespējas ASV kompānijām lidot pa taisno uz Latviju,” Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (“Konservatīvie”).
Pašlaik Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ir ceļā uz to, lai uzsāktu praktisku sadarbības līgumu ar vienu no lielākajiem aviācijas spēlētājiem ASV – "Delta Airlines".
"Amerikas Savienoto Valstu regulators veic auditu, jo Latvijai ASV aviācijas regulatora izpratnē ir jābūt pirmā līmeņa valstij. Tad, kad šis audits noslēgsies, mēs varēsim uzsākt praktisku sadarbību ar “Delta Airlines”.
Mēs piedāvāsim mūsu pasažieriem nopirkt vietu kādā no “Delta airlines” lidmašīnām, kas nosēžas Eiropā, un no turienes jau persona var doties tālāk.
Sadarbība darbojas arī pretējā virzienā. Varu atklāt, ka sadarbība būs ļoti veiksmīga tieši Latvijai, bet sākumā ir jāiztur šis audits, kura veikšana jau notiek," intervijā Latvijas Televīzijai aprīļa vidū sacīja "airBaltic" ģenerāldirektors Martins Gauss.
Audita rezultātus gaida arī starptautiskā lidosta "Rīga", kas ilgtermiņā vēlas izmantot laiku pēc Covid-19 pandēmijas radītās krīzes un kļūt par Ziemeļeiropas aviācijas centru. Analizējot pieejamos datus no vietnes "Flightradar24.com", var secināt, starptautiskā lidosta "Rīga" ir pietiekoši plaša, lai apkalpotu dažādas lielizmēra lidmašīnas, kas tiek izmantotas lidojumiem no Eiropas uz ASV.
"Mēs esam apkalpojuši arī "Boeing 747", gan "Boeing 787" tipa lidmašīnas. No tādiem regulārākiem viesiem mūsu lidostā ir manāmi "Boeing 737" un "Airbus 321", un pārējās lidmašīnas tad ir zemāka līmeņa," intervijā Latvijas Televīzijai šī gada februārī sacīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.