Lietuvas premjers: «Rail Baltica» sasniegs Kauņu šoruden

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs pirmdien apmeklēja Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" būvniecības posmu starp Kauņas dzelzceļa staciju un Kalvarijas staciju.

Pirms tam viņš intervijā Lietuvas raidsabiedrībai paziņojis, ka būvniecība norit raiti un jaunajai dzelzceļa līnijai vajadzētu sasniegt Kauņu jau šoruden. Butkevičs piebilda, ka jau esot paveikti 90 procenti plānoto darbu.

Dzelzceļa līnija “Rail Baltica” savienos Helsinkus un Varšavu caur Tallinu, Rīgu un Kauņu, bet nākotnē tiks pagarināta līdz Berlīnei. Tās izmaksas tiek lēstas no 3,7 līdz 5 miljardiem eiro. Lietuva iepriekš izraisījusi kritikas vilni, paziņojot, ka vēlas “RailBaltica” atzara izbūvi uz Viļņu – tas varētu iekavēt un sadārdzināt projektu.

Vēlāk gan kaimiņvalsts amatpersonas paziņoja, ka nepieprasīs izmaiņas dzelzceļa sākotnējā maršrutā un atzaru līdz galvaspilsētai izbūvēs pēc tam.

Tikmēr Latvijā noslēdzies pirmais “Rail Baltica” sabiedriskās apspriešanas posms, un   nākamais sabiedrisko apspriežu cikls par “Rail Baltica” projektu plānots rudenī. Tad arī būs zināms ietekmes uz vidi novērtējums. Savukārt nākamgad jau detalizēti tiks uzmērīta izvēlētā trase un gatavoti lokālplānojumi, lai gada beigās izsludinātu iepirkumu projektēšanai. To jau darīs Baltijas valstu kopuzņēmums «RB Rail».

"Rail Baltica II" dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā - 235, bet Igaunijā - 229 kilometrus garš, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti