Uz šo ziemas sezonu pieteiktais lidojumu skaits un arī jaunās “Ryanair” bāzes atvēršana Rīgā ļauj uz gada nogali un nākamo gadu “raudzīties ar diezgan piesardzīgu optimismu”, pauda Odiņa.
Tomēr lidostas vadītāja atzīmēja, ka par peļņu gada griezumā vēl ir pāragri runāt. “Šobrīd izskatās, ka par peļņu runāt vēl ir pāragri. Izskatās, ka arī nākamo gadu plānojam pabeigt ar zaudējumiem, bet jau stipri mazākiem nekā šajā gadā,” viņa sacīja, norādot, ka septembris šajā gadā ir pirmais mēnesis, kad lidosta strādājusi ar peļņu.
Arī šī gada oktobris un novembris bijis salīdzinoši veiksmīgs. Paredzams, ka šonedēļ lidosta sasniegs 2 miljonu šogad apkalpoto pasažieru skaita atzīmi, kas ir aptuveni 70% no 2019. gada pasažieru skaita. Līdz gada beigām plānots apkalpot aptuveni 2,3 miljonus pasažieru.
Odiņa piebilda, ka Ziemeļeiropas lidostās atkopšanās notiek nedaudz lēnāk nekā citur Eiropā. Toties iespaidīgs pieaugums Rīgas lidostā ir bijis kravu pārvadājumiem. Apjomi kopš 2019. gada pieauguši par 50%.
KONTEKSTS:
Šogad jūnijā valdība precizēja pērn aprīlī pieņemto rīkojumu par starptautiskās lidostas "Rīga" pamatkapitāla palielināšanu. Lidostas pamatkapitāls tika palielināts atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) šā gada martā pieņemtajam lēmumam – par 35,23 miljoniem eiro. Tas ir mazāk par iepriekš plānoto ieguldījumu teju 50 miljonu eiro apmērā.