„Liela daļa no Latvijas pazīstamākajiem ražotājiem tieši Krievijas tirgum ražo produkciju ar specifiskām garšas īpašībām, kvalitāti un savu zīmolu, šprotes un piena produkti un ir pazīstami tieši bijušās Padomju Savienības tirgū. Pārorientēt un pārdot Latvijas šprotes līdzīgā apjomā uz Vāciju vai Franciju nav reāli.
Tādēļ LIAA aplūko iespējas eksportēt tās uz Tālo Austrumu tirgu un Vidusāziju, piemēram, Azerbaidžānu, Uzbekistānu, Kazahstānu. „Kazahstāna gan ir Muitas ūnijas valsts, tāpat kā Baltkrievija, un šeit ir precīzi jāprognozē, kā šīs valstis varētu uzvesties un piespēlēt vai stāvēt savrup no Krievijas sankcijām,” norādīja Ozols.
LIAA vadītājs gan piebilst, ka pašlaik ir pāragri baidīties no eksporta uz Krieviju nozarēs, kuras nav skārušas sankcijas.
Tai pašā laikā Latvijā ir plašs produktu klāsts, ko var pārorientēt Rietumu valstu tirgiem. Šajā jautājumā ir svarīga sertifikācija, kur valsts var nākt palīgā.
Tāpat kā būtisku aspektu Ozols min Latvijas produktu mārketingu Rietumu tirgos: „Kā palīdzēt veicināt produktu atpazīstamību, kas ir saistīts ar diezgan lielu finanšu ieguldījumu. Valsts nedrīkstētu veidot kampaņu vienam uzņēmumam, bet varētu radīt kopēju reklāmu, ka Latvijas lauksaimniecības produkcija ir videi draudzīga un veselīga."