Kurzemē ražotas koka rotaļlietas gūst panākumus arī Āzijas tirgū

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pasaulē popularitāti iegūst Kurzemē ražotas koka rotaļlietas – sākot no mazām rotaļlietām līdz pat rotaļu virtuvēm. To apliecina vairāki Kuldīgas biznesa inkubatora uzņēmumi, kuriem šajā sarežģītajā periodā, kas saistīts ar Covid-19 ierobežojumiem, pieaudzis eksporta apjoms. Turklāt izdevies produkciju novirzīt tieši Āzijas virzienā.

Kurzemē ražotas koka rotaļlietas gūst panākumus arī Āzijas tirgū
00:00 / 02:57
Lejuplādēt

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) paspārnē esošais Kuldīgas biznesa inkubatora vadītāja Līga Raituma uzsver, ka inkubējamo uzņēmumu vidū eksporta rādītāji pieaug ne tikai vairāku gadu griezumā, bet arī šajā krīzes periodā. 

„2018.gadā 9% no visiem apgrozījumiem līdzekļiem ieguva eksportā; šogad tie ir 33% un tas ir tikai sešos mēnešos. Bija spiesti pārorientēties uz citiem tirgiem,” skaidro Raituma.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Viens no virzieniem, kur raugās uzņēmēji un atrod jaunus tirgus, ir Āzija. Eksporta labajiem rādītājiem iemesli meklējami arī dažādu produktu specifikā un pielietojumā. 

Par savu pieredzi stāsta Linda Birzule no uzņēmuma SIA „Flockmen”. Uzņēmums atrodas biznesa inkubatora paspārnē un ražo koka attīstošās rotaļlietas un gandrīz visu produkciju eksportē.

„Covid-19 laiks bija arī dalītām emocijām. Martā un aprīlī Eiropa apstājās. Tajā pašā laikā, kad likās ir liela neskaidrība un nezinām, kas notiks tālāk, dabīgi pie mums atnāca Āzijas tirgus. Izrādās Ķīnā šobrīd ļoti aktuālas ir dabīgās tieši koka rotaļlietas. Latvijā pērn mums bija tikai divi pasūtījumi no viena bērnu dārza un viena veikaliņa,” stāsta Birzule.

Kuldīgas biznesa inkubatorā darbojas arī galdniecības uzņēmums SIA „Platte”, kas attīsta eksportspējīgu zīmolu “Midmini”. Tās ir mūsdienīgas bērnu rotaļlietu mēbeles , piemēram, uz virtuvītes bērns varot ne tikai spēlēties, bet tiešām pagatavot salātus vai ko citu, jo materiāli ir videi draudzīgi. Turklāt ir risinājumi arī “Montesori” virzienam.

„Tās ir saplākšņa mēbeles bērniem, kuras mēs ražojam ar vīziju, ka tās ir mēbeles ģimenei vairākām paaudzēm – kvalitatīvs, veselīgs videi. Ievērojam ražošanas ētikas standartus, neiepērkam lēto darbaspēku, zīmols ir Latvijā veidots - tas ir eksporta zīmols,” stāsta uzņēmuma pārstāvis Roberts Herberts.  

Covid-19 izraisītā ekonomiskā krīze radījusi satraukumu, taču tas šoreiz nācis par labu. „Mums tas nospēlēja par labu, ierobežojumi, un vecākiem bija jāstrādā no mājām. Iespējams, tas radīja pamudinājumus, kā uzlabot bērnu vidi mājas.

Mums tas tikai radīja eksporta pieaugumu, no aprīļa mēs katru mēnesi uzstādām jaunu rekordu,” atklāj Herberts.

Sākotnēji uzņēmums galvenokārt saražoto produkciju eksportēja uz ASV. Tagad līdzīgās pozīcijās ir Āzijā - Dienvidkoreja un Austrālija, nedaudz arī Eiropas valstis.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti