Krāpnieki aktīvi cenšas izmānīt banku klientiem pieejas un maksājumu karšu datus

Sestdien īpaši aktīvi uzdarbojas krāpnieki, kas cenšas iegūt maksājumu karšu un internetbankas pieejas datus no "Swedbank" klientiem. "Swedbank" pārstāvis Jānis Krops sarunā Latvijas Radio atgādināja klientiem neatklāt savu finanšu informāciju un sazināties ar banku, ja kas tāds varētu būt noticis.

Blēži "Swedbank" klientiem mēģina zvanīt gan no Baltkrievijas, gan Latvijas tālruņa numura, uzdodoties par bankas drošības darbiniekiem. Sūta arī ziņas dažādās lietotnēs un aicina piedalīties loterijā, lai laimētu 50 eiro. 

Telefonkrāpnieki cenšas izmānīt banku klientiem pieejas datusLatvijas Radio Ziņu dienests

Zvanu mērķis ir izvilināt internetbankas lietotāja numuru un saņemt apstiprinājumu ar "Smart-ID" vai kodu kalkulatoru, kas krāpniekiem ļautu nozagt pieeju internetbankai un pārskaitīt sev klienta naudu.

Krops uzsvēra, ka banka nekad nezvanīs ar lūgumu atklāt datus, bet vajadzības gadījumā aicinās zvanīt klientu dienestam. Galvenais ir neizpaust datus, bet, ja kas tāds noticis, klientam pašam nekavējoties sazināties ar banku, lai bloķētu krāpniekiem pieeju naudai.

Nedēļas nogalē arī citas bankas informēja par krāpniekiem, kuri mēģina tikt pie klientu datiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti