Konkursā par «Rail Baltica» būvdarbiem lidostā kvalificējas visi 11 pretendenti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Starptautiskā konkursa 2. posmā par “Rail Baltica” stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecību starptautiskajā lidostā „Rīga” kvalificējušies visi 11 kandidāti no astoņām valstīm -  Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas.

Konkursa 1. posmā tika izvērtēta kandidātu kvalifikācija. Konkursa 2. posmā kandidātiem līdz 3. augustam būs jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums “Rail Baltica” projekta īstenotājam Latvijā – SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”.

2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus.

“Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris atzina, ka konkursā redzama ļoti spraiga starptautiska konkurence.

“Iesniegti profesionāli sagatavoti kvalitatīvi pieteikumi, kas konkursa otrajam posmam ļāva kvalificēt visus 11 kandidātus. Tas dod pārliecību, ka tiks nodrošināta augsta līmeņa konkurence, kā rezultātā iesniegtie tehniskie un finanšu piedāvājumi būs konkurētspējīgi, un mums būs iespējas izvēlēties ne tikai labāko, bet arī izmaksu ziņā efektīvāko būvniecības piedāvājumu,” norādīja Vingris.

Respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli, pretendenti  ar šo trases posmu nevar iepazīties klātienē, tomēr tika rasts  risinājums un kandidāti ar objekta teritoriju varēs iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu, atklāja Vingris.

SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” 2019. novembrī izsludināja  starptautisku konkursu, lai atrastu būvniekus “Rail Baltica” stacijas ēkas starptautiskajā lidostā „Rīga”, estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai.  

Iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250 – 280 miljonu eiro robežās.

Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi,  kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas,  notiks iekšējā apdare, labiekārtošana.

Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, “Rail Baltica” dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 metru garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu četras reizes dienā varētu kursēt “Rail Baltica” ātrvilciens, un  ik pa apmēram 30 minūtēm “atspoles” vilciens savienos lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

KONTEKSTS:

Līgums par "Rail Baltica" stacijas projektēšanu lidostā "Rīga" tika noslēgts 2018. gada martā.  No piecām uzņēmumu apvienībām, kuras piedalījās starptautiskā konkursā par "Rail Baltica" atzara projektēšanu uz starptautisko lidostu "Rīga", izvēlēta pilnsabiedrība "Prosiv", kuras sastāvā ir Itālijas uzņēmums "Sintagma", Slovākijas uzņēmums "Prodex" un Latvijas uzņēmums "Vektors T". Projektēšanas cena ir 4,5 miljoni eiro, tajā iekļauta arī būvniecības autoruzraudzība līdz 2025. gadam, kad staciju plānots pabeigt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti