Panorāma

Portāla "Palīdzēsim.lv" fotoizstāde

Panorāma

Piedāvā palielināt atbalstu elektrības maksājumu segšanai

Piesaista rekordlielas investīcijas

«Infogr.am» saņem lielāko investīciju Latvijas «start-up» vēsturē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Datu vizualizācijas uzņēmums "Infogram" saņēmis investīcijas 1,34 miljonu eiro apmērā, kas ir lielākais publiski zināmais „start-up” finansējums Latvijas vēsturē. Darījumā piedalījās ārvalstu investīciju kompānijas "Point Nine Capital" (Berlīne), "Connect Ventures" (Londona) un "HackFwd" (Hamburga). 

Kopumā kompānija divu gadu pastāvēšanas laikā saņēmusi 1,5 miljonus eiro, informēja uzņēmums. 2013.gada septembrī noslēgts 1,34 miljoni eiro investīciju darījums ar "Point Nine Capital", "Connect Ventures" un "HackFwd", bet  2012.gada februārī saņemts 150,000 eiro pirmssēklas finansējums no "HackFwd".

„"Infogr.am” ir guvis jaunu enerģiju un zināšanas. Turpināsim nostiprināt savas līderpozīcijas datu vizualizācijas tirgū," ar uzņēmuma nākotnes plāniem dalās tā līdzdibinātājs Uldis Leiterts.

Leiterts norādīja, ka piesaistītais finansējums ļaus paplašināt uzņēmuma darbinieku skaitu, tostarp algojot arī darbiniekus Amerikas Savienotajās valstīs un nostiprināt pozīcijas tirgū.

 „Ar šo finansējumu mēs varam attīstīt komandu Latvijā un Amerikā, ar šo finansējumu mēs varam būvēt globālu produktu. Un ar šīm zināšanām, kas mums pievienojas komandai līdz ar šo, mēs varam tiešām būt pārliecināti, ka esam un būsim globāli tirgus līderi, un ka mums ir globāli kontakti un iespējas šo kompāniju attīstīt - ilgi un uz nākotni,” atzina Leierts.

Jaunais uzņēmējs atzina, ka šāda veida panākumi Latvijas informācijas tehnoloģiju nozarei tomēr nav gluži jaunums - ir vairāki uzņēmumi, kuri jau veiksmīgi piesaistījuši investoru finansējumi, un ir ne mazums, par kuriem, visticamāk, vēl drīzumā dzirdēsim.  

„Latvijas IT nozare ir forša. Ir daudzi uzņēmumi, par kuriem, esmu pārliecināts, ka mēs vēl dzirdēsim. Un es varu izcelt pāris kompānijas, kurām vērts sekot – „Cobook”, kuri pārcēlās uz Ameriku, lai viņiem labi klājās. Ir „Froont”, kuri būvē samērā revolucionāru rīku mājas lapu veidošanai, ir „Faster”, kuri divu gadu laikā ir izveidojuši ļoti respektējamu grāmatu veikalu internetā, ar samērā lielu interesi gan investoriem, gan spēlētājiem IT nozarē,” sacīja Leiterts. 

Latvijas jauno uzņēmēju perspektīvas augstu vērtē arī interneta lapu dizaina rīku izstrādātāju, uzņēmuma „Froont” pārstāve Anna Andersone, kura norāda, ka lielā mēra Latvijas informācijas tehnoloģiju uzņēmumu veiksmi ir noteikusi pašu uzņēmēju sadarbība un savstarpējais atbalsts, darbojoties kopīgā komūnā jeb koprades telpā „TechHub”.

„Mēs izstrādājam rīku „web” dizaineriem, un mēs jau kādu laiku darbojamies, un mums jau šobrīd ir piesaistīts pirmais finansējums. Pirmais solis mums bija pirms gada - no kāda Somijas investora, bet šobrīd mēs slēdzam vienu tādu investīciju startpraundu, bet uz nākamo gadu mums ir plānots piesaistīt līdzīgu investīciju, kā „Infogram” un Uldim jau ir izdevies. Šodien  „Tech Hub” svin savu divu gadu dzimšanas dienu, un tas arī tas, kāpēc mēs redzam pirmos veiksmes stāstus, jo šī ir komūna un vide, kurā uzņēmumi spēj veiksmīgi attīstīties,” uzsvēra Andersone.

„Infogram” nav pirmais jauno uzņēmumu koprades telpas „TechHub Riga” uzņēmums, kurš ir guvis starptautiskus panākumus - nesen ASV biznesa kontaktu pārvaldības uzņēmums „FullContact” iegādājās vēl vienu Latvijas jauno uzņēmumu, kontaktu pārvaldes rīku „Cobook”. Neoficiālas aplēses liecina, ka darījuma summa bijusi 7 miljoni dolāru.

Pēc vadošā Ziemeļeiropas tehnoloģiju medija "ArcticStartup" rīcībā esošās informācijas šis ir lielākais publiski zināmais „start-up” investīciju darījums Latvijā.

"Mēs ceram, ka [šādu darījumu publiska izziņošana] ir aizsākums jaunai tendencei, kam sekos daudzas citas interesantas kompānijas," komentē "ArcticStartup" redaktors Dmitrijs Šarls.

Vienlaikus „Infogr.am” paziņo, ka piedāvās lietotājiem jaunu iespēju - reāla laika datu vizualizāciju, kā arī produkta integrāciju ar „Google Drive”.

Kurš varētu būt nākamais veiksmes stāsts? Tādi ik gadu tiek meklēti jauno uzņēmēju forumā „TechChill”. Gadās, ka cilvēks nopērk aviobiļeti, bet plāni mainās un būtībā par biļeti samaksātā nauda iet zudībā. Tā kā pēdējos dažus gadus lidsabiedrības par noteiktu samaksu ļauj mainīt lidotāja vārdu uz biļetes, Rolands ar domubiedriem ieraudzījis biznesa nišu.

„Mēs veidojam platformu, kur tu varētu pārdot šo biļeti kādam citam, kas labprāt to no tevis nopirktu. Praktiski, e-bay priekš lidmašīnu biļetēm,” saka „AirBay” idejas līdzautors Rolands Mesters.

„Tā problēma ir nopietna, es esmu nopircis lidbiļetes, sapratis, ka nevaru viņas izmantot un vienkārši zaudējis naudu. Es būtu bijis priecīgs viņu atdot par pusi vai mazāk (..)Viņiem būs smags darbs pārliecināt aviofirmas strādāt ar mazu uzņēmumu,  bet ir piemēri pasaulē, kur ir šādas lietas darītas un tur vajag stipras iekšas,” saka jauno uzņēmumu eksperts Andris Bērziņš.

„Airbay” komanda ceturtdien piedalās ideju konkursā, bet veiksminieki „Infogram” aktīvi meklē jaunus darbiniekus – mārketinga, IT un dizaina speciālistus.

"Infogram" 2012. gada februārī dibināja Uldis Leiterts, Raimonds Kaže un Alise Semjonova. ”Infogr.am” ir datu vizualizācijas rīks, kas tiešsaistē ļauj publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā. Tā servisu šobrīd visā pasaulē izmanto aptuveni miljons lietotāju, ik mēnesi radot ap 50 tūkstošiem infografiku.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti