Labrīt

Turpinās sarunas par aprūpes slimnīcu izveidi Rīgā

Labrīt

Pasaules mantojuma sarakstam pieteiktajā Grobiņas arheoloģiskajā ansamblī gaida tūristus

LDZ valdes loceklis: kravu apjoms pērn - sliktākais pēdējo 17 gadu laikā

Dzelzceļa kravu apjoms Latvijā pērn – zemākais 17 gados

Pa Latvijas dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms pērn bija 41,5 miljoni tonnu, kas ir zemākais rādītājs pēdējo 17 gadu laikā, intervijā Latvijas Radio sacīja “Latvijas dzelzceļa” valdes loceklis Andris Lubāns.

Gada laikā bija vērojams kravu apjomu kritums, un arī gada beigās dzelzceļš nesagaidīja kravu apjoma pieaugumu, rezultātā kopējais apjoms ir rekordzems.

Lubāns pauda, ka šobrīd situācija kravu pārvadājumos “ir ar negatīvu nenoteiktību”, LDz šogad nepieturas ne pie kāda konkrēta kravu apjoma, uz ko orientēties, bet darīs visu, lai pielāgotos kravu apjomu kritumam.

LDz arī uzsāka biznesa modeļa izvērtēšanu, un nākotnē iespējamas strukturālās izmaiņas visā koncernā.  

Kravu kritums nebūs gada vai divu gadu tendence, un uzņēmumam ir jāpielāgojas situācijai, lai varētu turpināt darbību un uzturēt infrastruktūru, norādīja Lubāns.

2018. gadā LDz publiskās lietošanas infrastruktūrā pārvadāti 49,26 miljoni tonnu kravu, 2017. gadā - 43,8 miljoni tonnu kravu, kas bija par 8,4% mazāk nekā 2016. gadā, kad pārvadāti 47,8 miljoni tonnu.

Kravu apjomu kritums arī lika uzņēmumam izšķirties par masveida darbinieku atlaišanu – līdz gada beigām plānots atlaist 1500 no sešiem tūkstošiem darbinieku.

Lubāns skaidroja, ka algas ir 66% no visām uzņēmuma izmaksām, un bija skaidrs, ka bez atlaišanas sabalansēt uzņēmuma budžetu nevarētu.  

“Swedbank” galvenā ekonomiste Latvijā Līva Zorgenfreija sarunā ar Latvijas Radio atgādināja, ka kravu apjomu ietekmēja arī Krievijas stratēģija novirzīt kravas uz savām ostām, kuru attīstībā tā mērķtiecīgi investēja. Tas bija paredzams, ka Krievija to darīs, un, ja mēs tagad par to esam šokā, tas nozīmē, ka kāds piekopis strausa politiku, norādīja ekonomiste.

 KONTEKSTS:

"Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

LDz norāda, ka 2019. gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, kā arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

Ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt “Latvijas dzelzceļa” saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu VAS “Latvijas dzelzceļš” līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos – 16. janvārī VAS “Latvijas dzelzceļš” ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai, un, pārskatot un ieviešot izmaiņas LDz tehnoloģiskajos procesos, LDz darbinieku skaits tiks pakāpeniski samazināts iepriekš minētajā apjomā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti