«Latvijas dzelzceļš» līdz gada beigām plāno atlaist apmēram 1500 darbinieku

"Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, informēja uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane.

"Latvijas dzelzceļš" pārstāve Ella PētermaneLinda Zalāne

    LDz norāda, ka 2019. gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, kā arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

    Ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt “Latvijas dzelzceļa” saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu VAS “Latvijas dzelzceļš” līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

    Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos – šodien, 16. janvārī, VAS “Latvijas dzelzceļš” ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai, un, pārskatot un ieviešot izmaiņas LDz tehnoloģiskajos procesos, LDz darbinieku skaits tiks pakāpeniski samazināts iepriekš minētajā apjomā.

    “Kopš 2019. gada vasaras “Latvijas dzelzceļš” aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas. Ņemot vērā pašreizējās un arī prognozējamās starptautisko kravu pārvadājumu tendences, “Latvijas dzelzceļš” pārskata arī visus tehnoloģiskos procesus, lai nodrošinātu savu pamatfunkciju – dzelzceļa transporta infrastruktūras uzturēšanu,” pauda VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

    Viņš uzsver, ka tiek darīts viss iespējamais, lai darbinieku skaita samazināšana būtu maksimāli caurspīdīga un darbiniekiem draudzīga. Šis process tiks uzsākts ar LDz administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju.

    KONTEKSTS:

    Satiksmes ministrs  Tālis Linkaits iepriekš informēja, ka  LDz strādā pie jauna biznesa modeļa, kas nozīmēs arī darbinieku skaita samazināšanu. Viņš sacīja, ka LDz  lūdzis darbinieku skaita samazināšanas procesu sākt "no augšas".

    "Latvijas dzelzceļš" apgrozījums 2019. gada deviņos mēnešos bija 139,589 miljoni eiro, kas bija par 10,8% mazāk nekā 2018. gada attiecīgajā periodā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 2,2 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, vēstīja LETA, atsaucoties uz LDz publiskoto informāciju. 2018. gada deviņos mēnešos LDz strādāja ar 156,432 miljonu eiro apgrozījumu un 18,818 miljonu eiro peļņu.

    "Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas darbinieku skaits uzņēmumā tuvojās 22 000, bet pēc biznesa modeļa reorganizācijas un efektivitātes palielināšanas LDz koncernā 2019. gada sākumā strādājošo skaits bija nepilni 10 000.

    Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti