Dienas ziņas

Labdarības koncerts Bārbeles zēnu skolas attīstībai

Dienas ziņas

Rīgā viesojas Indijas viceprezidents

Pievadceļu pieslēgumi bremzē investīciju piesaisti

Carnikavā pievadceļu pieslēgumi bremzē investīciju piesaisti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pievadceļa pieslēgums galvenajam autoceļam nedrīkst apdraudēt satiksmes drošību, tā nosaka likums “Par autoceļiem”. Taču nespēja rast kompromisu starp uzņēmēja vēlmēm, pašvaldības iespējām un satiksmes drošību var kļūt par šķērsli investīciju piesaistei. Šāda problēma radusies Carnikavā, kur kāds uzņēmējs jau vairākus gadus nevar saņemt saskaņojumu par tiešā pievadceļa pieslēgumu reģionālajam autoceļam.     

Carnikavā reģionālā autoceļa P1 abās pusēs atrodas privātmāju sektors, bet pēc teritoriālā plānojuma tā ir jauktas apbūves teritorija, kas pieļauj arī tirdzniecības un pakalpojumu objektu būvniecību.

Šo iespēju izmantot vēlas divi uzņēmēji, kuri iecerējuši izbūvēt nelielus tirdzniecības centrus.

Uzrunātie iedzīvotāji vairāku veikalu tīklu ienākšanu Carnikavā atbalsta labprāt.

“Droši vien, ka cenas kritīsies, un arī sortiments. Te tie “Mego” ir dārgi un nav nekāda sortimenta,” sprieda Carnikavas novada iedzīvotāja Nora.

Tomēr ieceres attīstību un iespējamās investīcijas bremzējot pievadceļu tiešo pieslēgumu pie galvenā autoceļa saskaņošana.

Uzņēmējs, kurš iecerējis veikalu būvēt līdzās tirgus placim, kur jau  ir izveidots pievadceļa pieslēgums reģionālajam ceļam, iesniegumu saskaņošanai  “Latvijas Valsts ceļiem” (LVC) iesniedzis tikai šonedēļ, un sarunas par pieslēguma variantiem vēl  neesot notikušas.

Savukārt otrs uzņēmējs otrpus reģionālajam ceļam zemes gabalu iegādājies jau pirms vairākiem gadiem. Tomēr risinājums joprojām neesot atrasts.

“Mūsu šodienas klients prasa vieglu un nesarežģītu iebraukšanu un izbraukšanu veikala stāvvietā. Tātad tas viennozīmīgi ir P1 ceļš. Protams, iebrauktuve ir jāprojektē saprātīgi un atbilstošā attālumā no tuvumā esošajām dzelzceļa sliedēm, bet mēs uzskatām, ka tā nevar būt no citas paralēlas vai aizmugurējās ielas,” sprieda SIA “Firma Madara 89” pārstāvis Sandis Muižarājs.

Pret piegādes un klientu transporta iespējamo pārvietošanos pa pašvaldības ceļiem, kas ved caur dzīvojamo rajonu, iebilst arī Carnikavas novada pašvaldība.

“Carnikavas komunālserviss” direktors Gunārs Dzenis skaidroja, ka “šie ceļi ir bez cietā seguma un nav labā stāvoklī, un lielāka satiksmes intensitāte jeb nestspēja nav paredzēta. Un tad pašvaldībai kopā ar uzņēmējiem droši vien būtu jāizbūvē tie pievadceļi.”

 Uzņēmums LVC skaidroja, ka tiešā pieslēguma vieta neesot iespējama, jo satiksmes intensitāte ir augsta, un aptuveni 30 metru attālumā no iecerētās pieslēguma vietas atrodas dzelzceļa pārbrauktuve.

Līdzīga situācija ir arī Ādažos, kur  tiešie pieslēgumi jāveic pie A1,  tomēr citāda pieeja uzņēmējdarbības attīstībai ļaušot šādus jautājumus pašiem uzņēmējiem nerisināt.

Biedrības ''Ādažu uzņēmēji'' valdes priekšsēdētājs Uldis Stēbelis stāstīja, ka uzņēmēji pērn tikās ar LVC un izsprieda, “ka tiks uztaisīts speciāls projekts par visām nobrauktuvēm un uzbrauktuvēm. Tas uzņēmējs, kuram ir teritorijas blakus A1, atbilstoši arī zinās, kur viņš var būvēt pieslēgumu.”

Likuma “Par autoceļiem” 19. pants nosaka, ka autoceļa pievienošana citam autoceļam nedrīkst apdraudēt satiksmes drošību, un, lai pievienotos autoceļam, nepieciešama ceļa īpašnieka rakstveida atļauja.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti