«Boeing» nopietnu neveiksmju dēļ atlaiž uzņēmuma vadītāju

Lidmašīnu ražotājs “Boeing” ir nolēmis atlaist no amata kompānijas vadītāju. Šāds solis ir sperts, jo “Boeing” pēdējā laikā ir piedzīvojis vairākas nopietnas neveiksmes. Tostarp joprojām nav zināms, kad kompānija varētu atsākt tās jaunākā lidmašīnu modeļa “737 MAX” pārdošanu un izmantošanu.

Par iemeslu lidmašīnu ražošanas kompānijas “Boeing” vadītāja Denisa Mulenburga atlaišanai, visticamāk, ir kļuvusi viņa nespēja tikt galā ar divu aviokatastrofu sekām.

«Boeing» nopietnu neveiksmju dēļ atlaiž uzņēmuma vadītājuArtjoms Konohovs

Jaunākais un populārākais “Boeing” pasažieru lidmašīnas modelis “737 MAX” dažu mēnešu laikā piedzīvoja divas smagas katastrofas Indonēzijā un Etiopijā. Tās aiznesa gandrīz 350 cilvēku dzīvību. Līdz ar to kopš šā gada marta “737 MAX” nav atļauts pacelties gaisā.

Šī krīze ir radījusi uzņēmumam deviņu miljardu ASV dolāru zaudējumus, negatīvi ietekmējusi tā piegādātājus un aviokompānijas, kā arī draud samazināt ASV ekonomikas izaugsmes tempu.

“Boeing” direktoru padome ir paziņojusi, ka kompānijas vadības maiņa ir nepieciešama, lai atjaunotu uzticību.

Ir zināms, ka lēmums par Mulenburga atlaišanu ir ticis pieņemts svētdien notikušās telefonkonferences laikā.

Par jauno “Boeing” vadītāju no 13. janvāra kļūs viens no uzņēmuma direktoru padomes locekļiem Deivids Kalhuns.

Viņš ir bijušais kompānijas “General Electric” direktors. Pašlaik Kalhuns strādā investīciju kompānijā “Blackstone”.

“Boeing” nav bijis viegli atjaunot ASV iestāžu uzticību, kas ir nepieciešama, lai “737 MAX” varētu atkal pacelties gaisā. Līdz šim kompānija turpināja ražot šo lidmašīnas modeli. Tiek ziņots, ka noliktavās pašlaik atrodas 400 lidmašīnas, kas ir gatavas lidot.

Tomēr kompānija bija spiesta atzīt, ka tā nespēs izpildīt iepriekš nosprausto mērķi nodrošināt, ka “737 MAX” jau šogad atkal var pacelties gaisā. Tādēļ janvārī “Boeing” būs spiests pārtraukt jaunu šī modeļa lidmašīnu ražošanu.

Tāpat no janvāra vidus kompānija vismaz uz mēnesi vairs neiepirks dažādas sastāvdaļas no saviem piegādātājiem. Precīzs ražošanas atsākšanas datums nav zināms.

Ekonomistu aplēses parāda, ka šo lidmašīnu ražošanas pārtraukšana varētu samazināt šā gada ASV ekonomisko izaugsmi par 0,5%.

Problēmas ar “737 MAX” nav vienīgās nedienas, kas pēdējā laikā ir piemeklējušas “Boeing”. Kompānija ir saņēmusi kritiku no ASV Federālās aviācijas administrācijas, ir bijusi spiesta piedzīvot tās kredītreitinga samazināšanu un sastapās arī ar problēmām kosmiskā aparāta palaišanā.

Atlaistais “Boeing” vadītājs varētu saņemt līdz pat 39 miljonu dolāru kompensāciju. Pagaidām nav zināms, vai Mulenburgs to pieņems. Pagājušajā mēnesī kompānija paziņoja, ka Mulenburgs ir atteicies no savas šā gada prēmijas. Pērn tā bija aptuveni 20 miljonus dolāru liela.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti