«Rīgas satiksme» maina vizuālo identitāti

Pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas satiksme" savu 21. pastāvēšanas gadadienu uzsākusi ar jaunu vizuālo identitāti, informēja uzņēmumā.

20. februārī "Rīgas satiksme" svin savu 21. pastāvēšanas gadadienu. Pēdējo gadu laikā uzņēmums ir attīstījies, ieviešot gan jaunus tehnoloģiskos risinājumus, gan paplašinot videi draudzīgu transporta līdzekļu parku, mainījusies uzņēmuma pārvaldības kultūra un attīstības perspektīvas. Tagad arī zīmols.

"Rīgas satiksme" jaunais logo
"Rīgas satiksme" jaunais logo

Jaunā zīmola ieviešana notiks pakāpeniski, aptuveni divu gadu laikā, netērējot papildu līdzekļus. Sākotnēji jaunais zīmols tiks iestrādāts elektroniskajos dokumentos. Savukārt uz sabiedriskā transporta, kā arī citos drukātajos materiālos jaunais logo tiks nomainīts brīdī, kad iepriekšējais būs nolietojies. 

Līdzšinējais "Rīgas satiksmes" logotips izveidots 2003. gadā, tādējādi, kopš tā ieviešanas ir pagājuši vairāk nekā 20 gadi, un logo ir novecojis. Tāpat ikdienā izmantotā krāsu identitāte laika gaitā ir mainījusies un vairs nav vienota, norādīja uzņēmumā.

"Rīgas satiksme" līdzšinējais logotips
"Rīgas satiksme" līdzšinējais logotips

"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa norādīja: "Pēdējos gados uzņēmums ir būtiski mainījies. Ir mainījusies ne tikai uzņēmuma pārvaldība, bet arī izpratne par sabiedriskā transporta nozīmi pilsētas kustības un savienojumu nodrošināšanā. Autobuss, trolejbuss un tramvajs pamazām kļūst par daudz ko vairāk nekā tikai vienkāršu mobilitātes risinājumu. Nododot pasažieru rīcībā transporta kustības reāllaika datus, digitālās transporta biļetes, kā arī iespēju maršruta tīklā izmantot vienkāršu un saprotamu biļešu tarifu sistēmu, esam cītīgi strādājuši, lai sabiedriskā transporta izmantošana kļūtu  arvien pievilcīgāka un paredzamāka. Dinamika domāšanā, jauni risinājumi un nepieciešamība nepārtraukti attīstīties un mainīties  ir ielikta arī "Rīgas satiksmes" jaunajā zīmolā, kas ir uzlādēts ar kustību, enerģiju un cilvēcību."

Turpina darbu pie tramvaju līniju pārbūves

Tikmēr "Rīgas satiksme" turpina darbu pie tramvaju līniju pārbūves. 5. tramvaja līnijas pārbūve ir pabeigta, savukārt 7. tramvaja līnijā būvdarbus pabeigs dažu mēnešu laikā. Tas ļaus uz Iļģuciemu un Ķengaragu palaist zemās grīdas tramvajus. Šogad sāks pagarināt arī 7. tramvaja līniju līdz Višķu ielai. 

5. tramvaja līnijā tramvaja kustību plāno atjaunot nākamajā nedēļā vai marta sākumā. Darbi posmā no Jūrmalas gatves līdz galapunktam "Iļģuciems" ir noslēgušies. Pavasarī šo posmu paredz vēl sakārtot un tad tramvaju kustību atjaunos, bet zemās grīdas tramvaji no centra uz Iļģuciemu vēl nekursēs, jo būvdarbi līdz augustam notiks posmā starp Kalnciema ielu un Jūrmalas gatvi. 

"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs par tramvaju līniju pārbūvi
00:00 / 00:39
Lejuplādēt

Kāpēc darbi tur norit lēnāk, skaidroja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs: "Pirmkārt, abos posmos – no Kalnciema ielas līdz Jūrmalas gatvei un no Jūrmalas gatves līdz Lilijas ielai – konkursā ir uzvarējis viens un tas pats būvnieks – "ACB". Kā mēs zinām, mūsu uzņēmumi ir tik lieli, cik tie ir. Ņemot vērā, ka no Jūrmalas gatves līdz Lilijas ielai bija Kohēzijas fonda projekts un projekts bija jāpabeidz decembrī, uzņēmums izdarīja to. Mēs patiešām saņemsim 85% no Kohēzijas fonda līdzekļiem. Līdz ar to varbūt mazāki resursi tika novirzīti [posmam] Jūrmalas gatve–Kalnciema iela. Darbi notika, bet krietni mazākos apmēros."

Savukārt būvdarbus 7. tramvaja līnijā paredz pabeigt maijā, tad arī uz Ķengaragu sāks kursēt zemās grīdas tramvaji. Gada otrajā pusē "Rīgas satiksme" 7. tramvaja līniju plāno sākt pagarināt līdz Višķu ielai, būvdarbus pabeidzot nepilnu divu gadu laikā jeb 2026. gada vasarā.

Jaunie elektroautobusi ļauj ietaupīt

Savukārt saistībā ar jaunajiem elektroautobusiem, kas Rīgā kursē jau pāris mēnešus, uzņēmumā ziņo, ka pirmie mēneši bijuši veiksmīgi. Salīdzinot ar dīzeļdegvielas autobusiem, elektroautobusi gadā ļauj ietaupīt ap pusmiljonu eiro. 

"Rīgas satiksmes" pārstāvis Andris Lubāns par elektroautobusiem
00:00 / 00:26
Lejuplādēt

"Rīgas satiksmes" vadības pārstāvis Andris Lubāns norādīja: "Pirmo divu mēnešu ekspluatācija pat diezgan sarežģītos ziemas un sniega apstākļos rāda, ka transporta enerģijas izmaksas uz vienu nobraukto kilometru šiem autobusiem ir aptuveni trīs reizes zemākas, nekā šo pašu kilometru veicot ar autobusu ar dīzeļdegvielu. Arī lielajā salā, [kad] temperatūra bija zemāka par -25 grādiem, tajā aukstajā rītā visi autobusi, kuriem bija plānots izbraukt reisos, izbrauca."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti