Tūrisma nozarē pozitīvi vērtē «British Airways» lēmumu atgriezties Rīgā; avioeksperts piesardzīgs

Par atgriešanos Latvijas tirgū pēc 16 gadus ilgas pauzes paziņojusi Lielbritānijas nacionālā aviosabiedrība "British Airways", kas, sākot no 29. oktobra, trīs reizes nedēļā piedāvās lidojumus no Rīgas uz Londonas Hītrovas lidostu. Neskatoties uz iespējām, ko paver jauns galamērķis, ņemot vērā pašreizējo lidojumu frekvenci no starptautiskās lidostas "Rīga" uz dažādām Londonas lidostām, portāla "lsm.lv" apvaicātie eksperti atzīst, ka britu lidsabiedrībai par savu vietu nāksies pacīnīties.

ĪSUMĀ: 

  • Pēc 16 gadus ilgas pauzes Rīgas lidostā darbību atsāks Lielbritānijas nacionālā lidsabiedrība "British Airways".
  • Lidsabiedrība darbību cerēja atsākt jau 2021. gadā, bet toreiz plānus izjauca Covid-19 pandēmija.  
  • Aviācijas eksperts Simons Bartkus uzskata, ka "British Airways" par savu vietu un tirgus daļu būs jāpacīnās.
  • Tūrisma nozare uz jauno savienojumu ar Lielbritāniju skatās ar cerībām gan tūristu, gan investīciju ziņā.
  • Latvijas nacionālā lidsabiedrība atzinīgi vērtē konkurenci, jo tā vērsta uz attīstību.

"Neraugoties uz dažādiem apstākļiem, ir patīkami redzēt, ka lidostā "Rīga" darbu sāk, vai šajā gadījumā atsāk, jauni spēlētāji," "lsm.lv" norādīja aviācijas eksperts Simons Bartkus. Viņš arī sacīja, ka, vērojot "British Airways" piedāvāto frekvenci ziemas sezonai, ir skaidrs, ka tas būs nišas spēlētājs, kuram par savu vietu būs jāpacīnās ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" un "Ryanair", kuras abas piedāvā vairākus reisus dienā uz un no Lielbritānijas.

"Viens no piemēriem, kad runāju par cīņu, ir "WizzAir", kurš ilgus gadus bija trešais nišas spēlētājs Rīgā. Redzam, ka viņi nespēja konkurēt ar piedāvājumu no Rīgas un lēma pārtraukt lidojumus uz Londonu,"

 

 

secināja Bartkus, piebilstot, ka "šis maršruts varētu būt labs tūristiem, jo kompānijai ir ļoti stabils un lojāls klientu loks un dažkārt viņi piedāvā lidojumus uz jauniem galamērķiem, lai spētu klientiem piedāvāt kaut ko jaunu."

Jautājot par to, vai jaunais maršruts varētu pavērt iespējas biznesa tūrismam no Latvijas, Bartkus norādīja, ka "reiss no Rīgas Hītrovā nolaidīsies vakarā – ap plkst. 20.40 pēc vietējā laika, kas nozīmē, ka ir teju neiespējami izveidot savienoto reisu, lai nebūtu ļoti ilgs laiks jāpavada lidostā. Tomēr ir neliels skaits ar lidojumiem Āzijas virzienā, uz kuriem cilvēki no Rīgas var paspēt."

Citās domās par tūrisma un tieši biznesa ceļotāju plūsmu ir Rīgas pašvaldības aģentūra "Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūra", kuras direktors "lsm.lv" uzsvēra, ka tiešais reiss ar Hītrovas lidostu būs nozīmīgs ne tikai tūrisma jomai, bet arī investīciju piesaistei kā pilsētai, tā Rīgas lidostai kopumā. Aģentūrā arī norādīja, ka spēcīgu kompāniju ienākšana Latvijas tirgū vienlaikus pozicionē starptautisko lidostu "Rīga" kā augošu un piesaistošu Baltijas aviācijas centru. 

"Svarīgi ir atzīmēt, ka sarunas par šī reisa atjaunošanu ir notikušas jau ilgāku laiku, un lidosta "Rīga" un Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūra varēja sagatavot pietiekoši konkurētspējīgu piedāvājumu, lai "British Airways" šos lidojumus uzsāktu,"

sacīja Rīgas pašvaldības aģentūras direktors Fredis Bikovs, piebilstot, ka šis nav nedz nejaušs, nedz sasteigts lēmums.

Aģentūras direktors arī norādīja, ka šis savienojums Latvijai palīdzēs sasniegt jaunu auditoriju, kura līdz šim netika sasniegta. 

"Neskatoties uz to, ka no Londonas uz Rīgu var atlidot ar vairākām aviokompānijām un no vairākām lidostām, britu tirgus īpatnība ir tāda, ka ir liels segments cilvēku, kas lido tikai no Hītrovas. Galvenokārt tā ir maksātspējīgāka auditorija,

kā arī darījumu tūristi. Līdz šim esam saskārušies ar problēmu, ka Rīga zaudē konkurences cīņā par lielu konferenču piesaisti tikai dēļ tā, ka nav tiešā aviosavienojuma ar Hītrovu," secināja Bikovs. 

Uz potenciālo tūristu skaita palielināšanos "lsm.lv" norādīja arī Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijā (ALTA), kur "British Airways" soli vērtē ļoti pozitīvi.

"Noteikti uzskatām, ka ieguvumu būs vairāk. Piemēram, ir potenciāls palielināt tūristu skaitu ne tikai no Apvienotās Karalistes, bet no visas pasaules, ņemot vērā lidsabiedrības plašo maršrutu tīklu un atpazīstamību pasaules līmenī," sacīja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas valdes locekle un "Vanilla travel" vadītāja Inga Kavaca.

Aģentūrā arī sacīja, ka jauna spēlētāja ienākšana Latvijas tirgū palielinās konkurenci lidsabiedrību vidū un galvenais ieguvējs no šī būs pasažieris.

"Iespējams, ka redzēsim cenu samazinājumu konkrētajiem maršrutiem, bet vienlaikus Hītrova paver plašākas durvis uz pasauli, jo cilvēkiem nav nepieciešams mainīt lidostas, lai nokļūtu kādā konkrētā galamērķī,"

sacīja Kavaca. 

Šeit jāpiebilst, ka biļešu cenas veido arī ar lidostu saistītās izmaksas, kuras katrā vietā ir citādākas, un Hītrovā tās ir augstākas nekā Stanstedas vai Getvikas lidostās. 

Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā "airBaltic" portālam "lsm.lv" norāda, ka atzinīgi vērtē konkurenci tirgū, kas rada uzņēmumu un nozares attīstību kopumā. 

"Uzskatām, ka mūsu līdzšinējais piedāvājums, lidojot līdz divām reizēm dienā uz Londonas Getvikas lidostu, ir pietiekoši spēcīgs, kā rezultātā nesagaidām pieprasījuma samazināšanos reisos, ko izpilda "airBaltic","

atzina uzņēmumā. 

Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai un Lielbritānijas nacionālajai lidsabiedrībai ir noslēgts sadarbības līgums par koda koplietošanu (codeshare), kas nozīmē, ka konkurence abu uzņēmumu vidū pastāvēs. "Mēs sekosim līdzi Londonas maršruta pieprasījumam, lai spētu nodrošināt pēc iespējas labāko servisu ceļotājiem," piebilda "airBaltic" pārstāvji.

Starptautisko lidostu "Rīga" ar Lielbritānijas galvaspilsētas lidostām pašlaik savieno Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair", Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" un Ungārijas zemo cenu pārvadātājs "WizzAir", kurš paziņojis, ka oktobrī beigs lidojumus uz Londonu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti