Apvidus mašīnas pirktāko auto topa augšgalā skaidro ar sabiedrības novecošanos, turīgumu un ceļu stāvokli

Apvidus segmenta auto karaļvalsts – tā auto eksperti vērtē aizvadītajā gadā pirktāko automašīnu statistikas rādītājus. Privātpersonas aizvadītajā gadā reģistrējušas 18 tūkstošus braucamo, un jaunu auto segmentā pirktāko spēkratu pirmo piecinieku dala "Toyota" un "Škoda" marku apvidus mašīnas. Savukārt lietoto auto tirgū arvien dominē BMW, "Volkswagen" un "Audi".

Auto tirgus
00:00 / 04:59
Lejuplādēt

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati rāda, ka aizvadītajā gadā reģistrēts vairāk nekā 3900 jaunu "Toyota" mašīnu, otrajā vietā ar 2350 ir "Škoda", bet trijnieku noslēdz "Volkswagen" ar vairāk nekā 2000 jaunām mašīnām mūsu tirgū.

Salīdzinājums ar iepriekšējo gadu ļauj secināt, ka "Toyota" ar dažādu modeļu auto piedzīvo strauju izplešanos tirgū, arī "Škodas" rādītāji ir kāpjoši, bet "Volkswagen" dati ir līdzīgi pārdošanas rādītājiem pirms gada.

Auto asociācijas prezidents, Saeimas deputāts Andris Kulbergs ("Apvienotais saraksts") skaidrojumu redz izšķirīgā rīcībā pandēmijas laikā un Krievijas sāktā pilna apjoma kara Ukrainā sākumā – kad auto tirgus pamatīgi sašķobījās, izejvielu trūkuma dēļ mašīnu cenas mainījās vairākas reizes gadā, bet uz jaunu auto bija ilgi jāgaida.

""Škoda" bija tā, kas noriskēja, pasūtīja mašīnas uz priekšu krājumā, nezinot skaidri, ko varētu nozīmēt rūpnīcas cenu izmaiņas, bet "Volkswagen" neriskēja un piebremzēja pasūtīšanu," skaidroja Kulbergs.

"Škodai" bijuši jauni mašīnu modeļi, turklāt pievilcīgā cenas un kvalitātes attiecībā. Un mūsu iedzīvotāju vēlme sēsties apvidus klases mašīnās parāda arī "Toyotas" kā topa līderes panākumus.

"Mode uz nedaudz labāku caurgājamību, paaugstinātu mašīnu. Viens ir, ka sabiedrība noveco, vēlas ērtāku iekāpšanu mašīnā, un arī ceļu stāvoklis," apvidus auto izvēli pamatoja Kulbergs. Jo daudziem ir lauku īpašumi, kur jāpiekļūst ja ne ikdienā, tad vismaz vasarās, rudeņos un pavasaros, kad pie mums izplatītie grantētie ceļi pārvēršas neceļos.

Par sporta apvidus auto jeb SUV popularitāti piekrīt arī Latvijas Lietoto automašīnu tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols, kas tā saukto parketdžipu pirkšanas kāri saista ar ceļiem un arī vēlmi salonā sēdēt augstāk.

Bet kuru marku auto bija pirktākie lietoto mašīnu tirgū?

"Līderis ir "BMW" – tie ir populāri visās vecās vecuma grupās, protams, arī "Volkswagen" ir populārs, bet gribētu atzīmēt par "Mercedes", kas ir sarosījies uz lietotu mašīnu ievešanu un pieprasījumu," pastāstīja Vītols.

Arvien populāri ir dažādi lietoto "Audi" modeļi, tāpat "Toyota", ar konkurētspējīgām cenām turpinot iekarot lietoto auto tirgu, kam savukārt ar augšupejošiem rādītājiem seko "Land Rover" un "Volvo".

Vītols uzsver, ka daudzi lietotie auto maksā pārdesmit tūkstošus eiro un vairāk, tāpēc izvēle starp jauniem un lietotiem bieži vien neesot vienkārša.

Mazumā ejot pieprasījums pēc lietotiem elektroauto. Līdzīgas tendences vērojamas arī Vācijā, kur pārtraukts 4000 eiro atbalsts tāda auto iegādei. Arvien biežāk manāma arī neuzticība elektromobiļu spējai nobraukt vajadzīgo attālumu.

Tādēļ eksperts min, ka šā auto segmenta modes tendences spēs uzturēt tikai nopietna piestrādāšana auto bateriju attīstībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti