Rīta Panorāma

Zalužnijs brīdina par kara ieilgšanu Ukrainā

Rīta Panorāma

Intervija ar VID ģenerāldirektori Ievu Jaunzemi

Sausuma dēļ ierobežo kuģu satiksmi Panamas kanālā

Sausuma dēļ vēl vairāk ierobežos kuģu satiksmi Panamas kanālā

Panamas kanāla pārvalde otrdien paziņoja, ka sausuma dēļ pakāpeniski samazinās kuģu skaitu, kam ļauts to šķērsot ik dienu. No piektdienas kanālu drīkstēs šķērsot 25 kuģi līdzšinējo 29 vietā, bet līdz februārim šis skaits tiks samazināts līdz 18 kuģiem dienā.

"Šī gada oktobris ir sausākais kopš šādu datu reģistrēšanas sākšanas pirms 73 gadiem. Klimatiskās parādības "El Ninjo" izraisītais sausums turpina ietekmēt Panamas kanāla rezervuāru sistēmu, tādējādi samazinot ūdens pieejamību," skaidroja kanāla pārvalde.

Gandrīz 82 kilometrus garais Panamas kanāls savieno Kluso okeānu ar Atlantijas okeānu. Tas nodrošina aptuveni 6% no pasaules tirdzniecības, un caur to kravas kuģi var ātrāk un lētāk veikt ceļu no Ziemeļamerikas austrumiem līdz Eiropai un Āzijai.

Katram kuģim, kas šķērso kanālu, ir vajadzīgi 200 miljoni litru saldūdens, lai to izvestu caur slūžām. Šo ūdeni nodrošina divi mākslīgi ezeri, kas arī ir dzeramā ūdens avots pusei Panamas iedzīvotāju.

Taču Panamu piemeklējis stiprs sausums, tādēļ kanāla pārvalde atļauj to šķērsot tikai kuģiem, kuru maksimālā iegrime ir 13 metri.

Lai taupītu ūdeni, satiksme kanālā šogad jau tika samazināta no 39 kuģiem dienā līdz 32, bet vēlāk līdz 29 kuģiem.

Panamas kanālu izmanto galvenokārt klienti no ASV, Ķīnas un Japānas.

Jau iepriekš tika vēstīts, ka jaunajā finanšu gadā, kas sākās šī gada oktobrī, Panamas kanāla ieņēmumi samazināsies par aptuveni 200 miljoniem dolāru (182 miljoni eiro).

Pirms sausuma dēļ ieviestajiem ierobežojumiem kanāla administrācija prognozēja, ka 2024. gadā ūdensceļš iekasēs aptuveni 4,9 miljardus dolāru (4,5 miljardus eiro).

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti