Dažus brīžus pirms katastrofas vilciens brauca ar ātrumu 192 kilometri stundā, teikts katastrofu izmeklējošās Galisijas Augstās tiesas paziņojumā. Ātruma ierobežojums katastrofas vietā bija 80 kilometri stundā.
„Dažas sekundes pirms negadījuma tika aktivizētas bremzes,” sacīts paziņojumā.
Tajā arī teikts, ka negadījuma brīdī vilciena vadītājs runājis pa darba telefonu.
„Dažas minūtes pirms vilciens nobrauca no sliedēm, viņš saņēma zvanu uz darba telefonu, lai iegūtu norādījumus par maršrutu, pa kādu viņam jābrauc, lai nokļūtu Ferrolā. No sarunas satura un fona skaņām šķiet, ka vilciena vadītājs skatījies kartē vai papīra dokumentā,” sacīts paziņojumā.
Jau vēstīts, kas vilciens, kas 24.jūlijā brauca no galvaspilsētas Madrides uz Ferrolas pilsētu Galisijas ziemeļos, ar 218 pasažieriem un četriem apkalpes locekļiem grasījās iebraukt Santjago de Kompostelas stacijā, kad visi tā vagoni nobrauca no sliedēm un četri no tiem vairākkārt apgāzās. Katastrofā gāja bojā 79 cilvēki.
52 divus gadus vecajam mašīnistam Fransisko Hosē Garsonam-Amo ir izvirzītas 79 apsūdzības nogalināšanā aiz bezatbildības.
Spānijas valsts dzelzceļa kompānija „Renfe” informēja, ka mašīnists uzņēmumā strādā jau 30 gadu un viņam ir 13 gadu pieredze kā mašīnistam. Šajā maršrutā viņš bija braucis jau 60 reižu.
Vietējie plašsaziņas līdzekļi vēstīja, ka Garsons-Amo, kas bija viens no diviem avarējušā vilciena mašīnistiem, iepriekš internetā lielījies, kā ar vilcienu sasniedz lielu ātrumu.