Dienas ziņas

Vācijā sociāldemokrāti apsteidz A. Merkeles partiju

Dienas ziņas

"Estonia" nogrimšanas gadadiena – izmeklēšana turpinās

Lielbritānijā panikā pērk degvielu

Lielbritānijā turpinās problēmas ar degvielas piegādi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Lielbritānijā turpinās degvielas krīze, jaunākā informācija liecina, ka degvielas nav vai tās trūkst aptuveni trešdaļā degvielas uzpildes staciju. Transporta ministrs vēsta, ka šī krīze ir mākslīgi uzpūsta un iedzīvotājiem nevajadzētu ļauties panikai. Tikmēr britu valdība apsver iespēju degvielas piegādes nodrošināšanai piesaistīt armiju.

Kravu pārvadājumu nozare par krīzi vaino kravas auto vadītāju trūkumu, lai degvielu no naftas pārstrādes rūpnīcām nogādātu uzpildes stacijās, un problēmu vismaz daļēji saista ar Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības un stingrākiem imigrācijas noteikumiem.

Lielbritānijā turpinās problēmas ar degvielas piegādi
00:00 / 02:37
Lejuplādēt

Lielbritānijas Autopārvadājumu asociācija lēš, ka valstij nepieciešami vēl 100 000 autovadītāju, lai apmierinātu pieprasījumu pēc šoferiem. Jau ziņots, ka kravas automobiļu šoferu deficīta dēļ Lielbritānija plāno atvieglot vīzu noteikumus.

Nav iemesla panikai

Nu jau vairākas dienas Lielbritānijā ir ierasts pie degvielas uzpildes stacijām redzēt garas automašīnu rindas, iedzīvotājiem steigšus cenšoties uzpildīt savus spēkratus. Šāda panika radās pagājušajā nedēļā, kad tādas kompānijas kā “British Petroleum” un “Esso” bija spiestas slēgt vairākas stacijas piegāžu trūkuma dēļ.

Piegādes traucējumu iemesls ir automašīnu šoferu trūkums. Kā nedēļas nogalē paziņoja Lielbritānijas transporta ministrs Grants Šapps, šajā panikā būtu vainojami tieši pārvadātāji, kuri nopludinājuši medijiem ziņas par iespējamo degvielas trūkumu. Ministrs arī norādījis, ka patiesībā nav iemesla panikai.

“Labā ziņa ir tāda, ka degvielas ir pietiekami. Sliktā ziņa ir – ja visi turpinās uzpildīt degvielu tad, kad viņiem tā nav vajadzīga, rindas turpināsies. Taču agri vai vēlu visiem automašīnu bākas būs piepildītas, un nebūs vairs kur likt degvielu.

Šī situācija nav salīdzināma ar tualetes papīra krīzi Covid-19 pandēmijas sākumā. Toreiz cilvēki veica uzkrājumus, taču degvielas uzkrājumus veidot ir ļoti grūti.”

Kā uzskata Grants Šapps, pašlaik britu pārvadātāji ļoti aktīvi vēlas pieņemt darbā arvien vairāk Eiropas šoferu, turklāt cenšoties panākt arī britu šoferu algu samazinājumu. Pēc ministra domām, šāda pieeja nav produktīva, un daudz vērtīgāk būtu apmācīt vietējos speciālistus.

Britu valdība noliedz saistību ar breksitu

Taču vien dažas stundas iepriekš britu valdība pieņēma lēmumu izsniegt 10 500 īstermiņa darba vīzu kravas automašīnu šoferiem, tāpat vistu audzēšanas un apstrādes sektorā strādājošajiem, kur arī jūtams darbaroku trūkums.

Iepriekš Borisa Džonsona valdība bija stingri aizstāvējusi domu par pēcbreksita imigrācijas noteikumu stiprināšanu, uzsverot, ka britu balstīšanās uz ārvalstu darbaspēku ir jāizbeidz. Jaunais piedāvājums varētu mazināt sastrēgumus un kavēšanos vismaz līdz Ziemassvētkiem.

Britu valdība apgalvo, ka breksits nav vainojams par degvielas trūkumu. “Nekas no notiekošā nav saistīts ar mūsu izstāšanos no Eiropas Savienības. Izstājoties no Eiropas Savienības, mēs esam atguvuši kontroli pār imigrāciju," uzsver Lielbritānijas vides ministrs Džordžs Justiss.

"Mums ir iespēja ieviest īstermiņa vīzu sistēmu. Domāju, ka galvenais faktors šajā visā bija Covid. To redzam visā pasaulē – piegādes ķēžu traucējumi, darbaspēka trūkums.”

Kravas auto šoferu trūkst arī Eiropas Savienībā

Eiropas Kravas pārvadātāju asociācijas ģenerālsekretārs Marko Didžoija gan norādījis, ka diez vai daudzi šoferi vēlēsies atsaukties britu aicinājumam, jo arī Eiropas Savienībā ir vērojams šoferu trūkums.

Arī paši britu pārvadātāji norāda, ka patiesībā nepieciešamo šoferu skaits ir vairākas reizes lielāks un britu valdības darbības tikai cenšas aizlāpīt caurumu, bet neatrisina problēmu.

Tāpat britu valdība ir uz laiku apturējusi dažādus konkurences likumus, ļaujot naftas industrijai pirmkārt parūpēties par tām degvielas uzpildes stacijām, kurām degviela ir visvairāk nepieciešama. Taču, tā kā autovadītāju joprojām trūkst, valdība izskata iespēju degvielas piegāžu nodrošināšanai piesaistīt arī armiju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti