Taksometru pakalpojuma “Uber” pamatā ir viedtālruņa aplikācija, ar kuras palīdzību klients iesniedz viņam nepieciešamā maršruta pieprasījumu un saņem maksimāli izdevīgu braucienu.
Tiek uzsvērts arī pakalpojuma drošums – visi privātie pārvadātāji, kas grib iekļūt “Uber” sistēmā, no uzņēmuma puses tiekot rūpīgi pārbaudīti. Viņiem jābūt personīgam apdrošinātam auto, vecumam ne mazāk par 21 gadu, kā arī nedrīkst būt reģistrētu satiksmes pārkāpumu.
“Uber” pārstāvji norāda, ka Igaunija ir viena no tehnoloģisko inovāciju līderēm, tāpēc Tallina ir ideāla pilsēta pakalpojuma attīstībai.
Uzņēmums savu darbību sāka 2009.gadā kā Silīcija ielejas jaunuzņēmums un kopš tā laika ir izpleties gan ASV, gan citur pasaulē. Daudzas kompānijas pat pārņēmušas “Uber” biznesa modeli, taču daudz lielāka bijusi pakalpojuma izraisītā neapmierinātība.
Valdībām šķiet, ka nelicencētu, no pūļa izvēlētu šoferu piesaistīšana ir nedroša un nelikumīga. Savukārt taksisti to uzskata par negodīgu konkurenci, kas tiem laupa ienākumus. Piemēram, pērnā gada nogalē protestējošie Francijas taksometru vadītāji izraisīja ievērojamus satiksmes traucējumus, bloķējot ceļus uz Parīzes galvenajām lidostām.