«British Airways» atsāk reisus pēc dienu ilga haosa datorsistēmas dēļ

Pamatīgas problēmas datorsistēmā lika aviokompānijai “British Airways” sestdien atcelt gandrīz visus reisus no Londonas lidostām Getvikas un Hītrovas. Tūkstošiem cilvēku bija spiesti palikt lidostās un mainīt savus plānus. Lidsabiedrība svētdien paziņoja par lidojumu atsākšanu, tomēr tās pasažieriem arvien jārēķinās ar kavēšanos un atceltiem reisiem. Situācija pamazām uzlabojas un pirmie avioreisi svētdien sāka izlidot no vairākām Londonas lidostām. “British Airways” svētdien cer izpildīt gandrīz visus paredzētos reisus.

“British Airways” svētdien cer izpildīt gandrīz visus paredzētos reisusArtjoms Konohovs

    Kopš sestdienas tūkstošiem pasažieru Londonā un citās pilsētās bija spiesti mainīt savus plānus, jo “British Airways” datorsistēma piedzīvoja pamatīgas problēmas. Sestdien lidsabiedrība bija spiesta atcelt visus reisus no lielākajām Londonas lidostām. Tas radīja pamatīgu haosu, jo daudzi ceļotāji izmantoja garo nedēļas nogali un skolas brīvlaiku, lai dotos brīvdienu ceļojumā.

    Tehniskās kļūmes dēļ aviokompānijas darbinieki nav varējuši piekļūt informācijai par pasažieru reģistrāciju lidojumam, kā arī datiem par bagāžu. Savukārt lidmašīnām, kas tikko piezemējās, bija grūti atrast īsto izeju. Tādēļ pasažieri bija iesprostoti lidmašīnās.

    “British Airways” apgalvo, ka problēmas ar datorsistēmu ir izraisījušas elektrības padeves traucējumi un viņiem šobrīd nav aizdomu, ka tas varētu būt saistīts ar hakeru uzbrukumu. Savukārt kritiķi norāda, ka tik lielai aviokompānijai kā “British Airways” būtu jābūt alternatīvai sistēmai, ko izmantot šādās situācijās. Turklāt problēmas būtu bijis iespējams atrisināt krietni ātrāk, ja vien lidsabiedrība nebūtu nodevusi savu informācijas tehnoloģiju sistēmu apkalpošanu ārpakalpojumu sniedzējam. “British Airways” vadība šos pārmetumus noraida, sakot, ka viņi nekad nebūtu riskējuši ar savu pasažieru drošību.

    Svētdienas rītā reisi no lielākajām Londonas lidostām pamazām atsākās. Tomēr pamatīga kavēšanās un reisu atcelšana ir sagaidāma līdz pat pirmdienai. Lidsabiedrības vadība norāda, ka visus reisus nebūs iespējams izpildīt, jo gan apkalpe, gan lidmašīnas neatrodas īstajās vietās. Naktī “British Airways” ir mēģinājis pārvietot pēc iespējas vairāk lidmašīnu uz vajadzīgajām lidostām. Tomēr novērst problēmas pilnībā tā arī nav izdevies. Arī darbs pilnīgai IT sistēmas atjaunošanai joprojām turpinās.

    Pasažieriem šobrīd tiek piedāvātas iespējas lidot ar citu reisu vai arī atgūt par biļetēm samaksāto naudu. Eiropas Savienības pasažieru tiesības šādās situācijās paredz arī iespējas pieprasīt kompensāciju sākot no 250 eiro. Datorsistēmas kļūme ir traucējusi arī bagāžas piegādei. Tādēļ daudzi pasažieri bija spiesti atstāt savas somas lidostā. “British Airways” sola, ka tās tiks bez maksas nogādātas ar kurjerpastu.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Pasaulē
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti