Rīta Panorāma

Turcijas parlaments atbalsta Zviedrijas dalību NATO

Rīta Panorāma

Galvenā pretendente uz "Oskara" balvām "Openheimers"

Vācijā dzelzceļnieku streika dēļ satiksmes traucējumi

Vācijas dzelzceļnieki uzsāk sešu dienu streiku; gaidāmi būtiski satiksmes traucējumi

Vilcienu vadītāju streika dēļ Vācijā no trešdienas, 24. janvāra, līdz nākamai pirmdienai būs nopietni satiksmes traucējumi. Šis ir jau ceturtais Vācijas dzelzceļa darbinieku streiks pēdējo mēnešu laikā. Arodbiedrība pieprasa valsts dzelzceļa uzņēmumam "Deutsche Bahn" palielināt darbinieku atalgojumu un samazināt darba stundas, taču līdz šim sarunas nav nesušas abām pusēm pieņemamu kompromisu.

Vilcienu vadītāju streiks sākās šorīt pulksten 2.00 (3.00 pēc Latvijas laika), un tas turpināsies līdz pirmdienas pulksten 18.00 (19.00 pēc Latvijas laika). Vācijas Vilcienu vadītāju arodbiedrība (GDL) ar šo streiku vēlas panākt, lai "Deutsche Bahn" un arī mazāki dzelzceļa uzņēmumi uzlabotu darba apstākļus arodbiedrības 10 tūkstošiem biedru.

Kompānija "Deutsche Bahn" aicināja visus klientus rūpīgi plānot gaidāmos braucienus un nepieciešamības gadījumā sazināties ar kompāniju un arī informēja, ka izmantos garākus sastāvus ar lielāku vietu skaitu, lai pārvadātu pēc iespējas vairāk pasažieru, bet iegādātās biļetes uz atceltajiem reisiem varēs izmantot citās dienās.

Viena no GDL galvenajām prasībām ir samazināt maiņu darbinieku nedēļas darba laiku no 38 līdz 35 stundām, nesamazinot algu. Arodbiedrība arī vēlas paaugstināt darbinieku algas par 555 eiro mēnesī un panākt vienreizēju maksājumu 2850 eiro apmērā, lai kompensētu inflāciju, vēsta telekanāls "Euronews".

"Deutsche Bahn" pagājušajā nedēļā nāca klajā ar piedāvājumu palielināt darbinieku atalgojumu par 4,8% šajā gadā un vēl par 5% nākamgad. 

Uzņēmums arī paziņoja, ka maiņu darbinieki no 2026. gada varēs pāriet no 38 uz 37 stundu darba nedēļu vai saņemt papildu samaksu, ja viņi vēlas saglabāt pašreizējo darba laiku.

GDL vadītājs Klauss Veselskis pirms streika paziņoja, ka viņu neapmierina "Deutsche Bahn" piedāvājums un viņš sagaida citus priekšlikumus.

"Priekšlikums samazināt stundu skaitu nedēļā ir tieši saistīts ar jautājumu, vai ir pietiekami daudz darbinieku. Ja "Deutsche Bahn" nākamo divu gadu laikā nevienu nepieņems darbā, tad darba nedēļa tiks samazināta par nulli. Un tas nav pamats sarunām. Mūsu kompromisa līnija ir koplīgumi ar samazinātu darba nedēļu. Un tas, ka mēs esam noslēguši koplīgumus ar 18 uzņēmumiem, pierāda, ka uzņēmumi spēj domāt pareizajā virzienā. Lūdzu, jautājiet "Deutsche Bahn" vadībai, vai mums ir nepieciešams streikot vēl vairāk un vēl ilgāk," sacīja Veselskis.

Iepriekšējā streika laikā pirms divām nedēļām kursēja tikai aptuveni 20% "Deutsche Bahn" tālsatiksmes vilcienu, tostarp daudzi reģionālie un piepilsētas vilcieni valsts lielākajās pilsētā, piemēram, Berlīnē.

Vilcienu vadītāju streiks nopietni ietekmēs daudzu Vācijas iedzīvotāju ikdienu, taču cilvēki pret to izturas ar sapratni.

"Streiks ir svarīgs, bet, godīgi sakot, tas ir kaitinošs visiem iesaistītajiem. Bet tās ir dzelzceļa darbinieku tiesības," kāds vīrietis sacīja raidsabiedrībai "Deutsche Welle".

Savukārt kāda kundze bija kritiskāk noskaņota: "Patiesībā tas ir ļoti svarīgi, bet sešas dienas? Tas ir pārāk ilgi."

Vācijas Rūpniecības federācija ir aprēķinājusi, ka sešas dienas ilgais streiks valsts ekonomikai varētu radīt zaudējumus līdz pat viena miljarda eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti