Aizlaist pa sliedi. Latvijā izvērš pilsētai draudzīgu frīstaila un snovborda disciplīnu

Starptautiskā Slēpošanas federācija (FIS) šosezon pirmo reizi oficiālajā sezonas kalendārā iekļāva frīstaila un snovborda sliedes jeb "rail" disciplīnu, kas Latvijā bija zināma jau iepriekš, bet pašlaik izbauda sava veida renesansi. Pēc februāra beigās Grīziņkalnā, Rīgā, veiksmīgi sarīkotām FIS līmeņa sacensībām organizatori cer nākamajā sezonā jau uzņemt Eiropas kausa posmu.

Sliedes disciplīnā frīstaila un snovborda sacensības pasaulē sāka organizēt jau pirms pārdesmit gadiem, bet pašlaik tās atgriežas apritē ar lielāku svaru un vērienu. Disciplīnai oficiāli iekļūstot FIS kalendārā, sliedes braucēji varēs sacensties par pasaules ranga punktiem.

"Latvijā šī disciplīna ir populāra, šobrīd notiek neliela atdzimšana, jo pirms desmit gadiem organizēja diezgan daudz šīs disciplīnas sacensību. Ilgāku laiku Latvijā šādi pasākumi nebija notikuši, bet tagad atgriezām šo disciplīnu kā oficiālu pasākumu un sacensības," LSM.lv pastāstīja Grīziņkalnā aizvadītā pasākuma organizators un Latvijas Slēpošanas federācijas valdes loceklis Einārs Lansmanis.

Sliedes disciplīna ir viens no modernās frīstaila slēpošanas un frīstaila snovborda paveidiem, kas radās, iedvesmojoties no skeitborda un BMX kultūras ar līdzīga stila sacensībām.

Disciplīnā izmanto tikai slaidošanas elementus jeb slaidus, kas var būt industriālas caurules, plastikāta slaidi, margas un dzegas. Trasē var atrasties vairāki vienas kopas elementi, kas kopā veido sekcijas.

Savukārt sekcijās elementu skaits nav noteikts, un to daudzums var būt dažāds. Disciplīnas priekšrocība ir salīdzinoši vismazākās izmaksas un organizatoriskā darba ieguldījums. Citām disciplīnām ir vajadzīga atbilstoša trase, kalns un lieli tramplīni, kas izmaksā daudz dārgāk.

Sliedes disciplīnas sacensībām nepieciešamo var uzbūvēt jebkur pilsētā, un nav vajadzīgs tik milzīgs ieguldījums, jo trase ir daudz mazāka un organizēšana – vieglāka.

"Šogad ir notikušas četras oficiālas "rail event" sacensības, un divas no tām ir organizējusi Latvijas Slēpošanas federācija," sacīja Lansmanis. "Šis ir pirmais gads, kad šādi notiek, tas ir izmēģinājums, tāpēc diemžēl visi mūsu dalībnieki nesaņēma FIS ranga punktus, piedaloties sacensībās Grīziņkalnā."

Rīkotājiem uz sacensībām ir jāpieaicina FIS tehniskais delegāts, kas ir obligāts nosacījums katrās FIS kalendārā iekļautajās sacensībās. Tehniskais delegāts uzrauga sacensību atbilstību FIS noteikumiem un kontrolē norises, lai rezultāti būtu iekļaujami rangā.

Sacensības Rīgā, kur startēja trīs Baltijas valstu sportisti, saņēma augstu novērtējumu, kas vairo rīkotāju cerības nākotnei. 

"Visas tehniskā delegāta cerības tika pārspētas. Mums ir zaļā gaisma – nav vēl gūts 100% apstiprinājums, bet ceram, ka tuvākajā laikā vedīsim sarunas un nākamajā sezonā mums būtu iespēja organizēt Eiropas kausa sacensības šajā disciplīnā," nākotnes ieceres atklāja Lansmanis. "Tas ir ekvivalents Eiropas čempionāta līmenim. Iespējams, nākamā gada ziemas sākumā varētu Rīgā organizēt Eiropas līmeņa sacensības "rail event" disciplīnā."

Grīziņkalnā "Mad Winter Rail Jam" sacensības frīstaila slēpošanā un snovbordā pulcēja arī krietni daudz aizrautīgu skatītāju, kurus nebiedēja nelabvēlīgie apstākļi, ziemai vēl turoties tikai organizatoru ierīkotajā trasē. 

"Skatījās un bija ļoti pārsteigti par tādu pasākumu un jauniešiem, kas izpilda dažādus trikus, cenšoties parādīt no sevis labāko," līdzjutēju ieinteresētību raksturoja Lansmanis. 

"Mad Winter Rail Jam" sacensības Grīziņkalnā
"Mad Winter Rail Jam" sacensības Grīziņkalnā

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti