Sporta studija

Maz izredžu motokrosā plānotajā laikā sarīkot Latvijas MXGP

Sporta studija

Sporta studija

Latvijas kausa ieguvējs e-riteņbraukšanā Neilands: Labāk braucu sešas stundas šosejā

Latvijas kausa ieguvējs Neilands: Trenažieris ir liela spīdzināšana, labāk braucu sešas stundas šosejā

Pirmoreiz sarīkotajā Latvijas kausa izcīņā riteņbraukšanā e-vidē uzvarēja Krists Neilands, tomēr komandas “Israel Start Up Nation” velosportists virtuālās sacīkstes uzskata par ļoti smagu pārbaudījumu un Latvijas Televīzijas "Sporta studijai" pastāstīja, ka labprātāk izvēlētos sešu stundu braucienu šosejā, nevis pedāļu griešanu uz trenažiera stundas garumā. 

Uz trenažiera "Zwift" virtuālo sacensību vidē ir daudz lielāka slodze, bet īsākā laikā, paskaidroja Neilands. Viņam labāk patīk garākas distances ārā, kur slodzi var sadalīt. 

"Ja man jāizvēlas stunda "Zwift" sacensībās vai sešas stundas ārā uz šosejas, noteikti labāk braucu ārā, jo tā [viena] stunda ir ļoti smaga," atzina Neilands. "Kā organisms uzkarst un lielā slodze... tas nav mans lauciņš, ko gribu darīt ikdienā. Spīdzināšana uz velosipēda [trenažiera] ir liela, it īpaši tagad, kad iekštelpās jāaizvada šādas sacensības."

Neilands jau iepriekš neticēja, ka maijā atsāksies riteņbraukšanas sacensības, un teica saviem amata brāļiem, ka gaidāmas sacīkstes uz trenažiera un tās rādīs televīzijā.

Ja pandēmijas situācija ievilksies, e-vidē būs vēl lielākas sacensības un gadu varētu arī noslēgt virtuālajos braucienos,

prognozēja “Israel Start Up Nation” riteņbraucējs. Arī ārkārtējā situācijā Krists gandrīz katru dienu trenējās āra apstākļos un uz trenažiera pavadīja maz laika. Sacīkstēs e-vidē viņš izmanto savu ierasto šosejas divriteni, kam noņem aizmugurējo riteni un piestiprina rāmi viedajam trenažierim. Atkarībā no virtuālās trases, trenažieris rada braucējam papildu slodzi, imitējot, piemēram, braukšanu kalnā. 

Riteņbraukšana e-vidē ir sportā vistuvāk realitātei, jo par 95% sacensības ir tādas pašas,

savas sajūtas raksturoja Neilands. Cik daudz riteņbraucējs ieliek jaudu, tik ātri uz ekrāna arī pārvietojas. Neilands ir apmierināts, ka tas ļauj sajust sacensību garšu un radīt sev pienācīgu slodzi. "Tas nav "PlayStation"," viņš piebilda. 

Sacensības virtuālajā vidē jeb "Zwift" platformā riteņbraukšanas pasaulē ir kļuvušas ļoti populāras. Šobrīd tajās startē praktiski visu Pro tūres komandu braucēji. Par Latvijas kausu cīnījās arī “Trek-Segafredo” riteņbraucējs Toms Skujiņš, kam attiecības ar "Zwift" ir īpašas, jo viņam Spānijā Žironas pilsētā dzīvoklī izolācijā bija jāpavada 50 dienas.

Arī Skujiņš saka, ka braukšana uz trenažiera ir atšķirīga, bet patīkamāk ir doties uz ceļiem ārā. 

Brauciens, izmantojot trenažieri jeb tautā saukto “rulli”, pavisam noteikti nav viegls, turklāt jārēķinās, ka var pievilt dators. Šāda iemesla dēļ Latvijas kausa sacensībās izstājās Emīls Liepiņš. 

Starptautiskā Riteņbraukšanas savienība (UCI) ir izstrādājusi kalendāru, kurā sacensību atsākšana plānota augusta izskaņā ar "Tour de France". Ja ārkārtējā situācija turpināsies, sacensības būs jāturpina aizvadīt virtuālajā platformā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Riteņbraukšana
Sports
Jaunākie
Interesanti