Saraustītā pasaules rallija čempionāta jeb WRC sezona decembra pirmajā nedēļā beidzot tiks noslēgta ar pēdējo posmu Itālijā. Sacensībās ļoti nopietns uzdevums ir Latvijas braucējam Seskam, kurš sezonā braucis pārliecinoši, visos trijos posmos esot uz goda pjedestāla un uzvarot Igaunijā. Liepājniekam sezonas mērķis bija pacīnīties par trijnieku kopvērtējumā, bet punktu skaitīšanas sistēmas dēļ nelielas priekšrocības cīņā par titulu ir viņa galvenajam konkurentam zviedram Tomam Kristensonam, jo katram pilotam sezonā sliktākā posma rezultātu gala vērtējumā neiekļauj.
"Sezonas mērķis ir TOP 3 pasaules čempionāta kopvērtējumā, līdz ar to jau šobrīd esam ļoti labā vietā un esam čempionāta līderi," pastāstīja Sesks. "Lai gan, ja skatāmies pēc šiem [punktu] aprēķiniem, mēs nemaz neesam līderos, esam piecus punktus aiz Toma Kristensona. Jo šie aprēķini, ņemot sliktāko posmu ārā, nedaudz spēlē par labu Tomam."
Cīņa par WRC junioru čempiona godu neizbēgami rada papildu spriedzi, taču
šī nav pirmā reize Seska karjerā, kad viņš pretendē uz augsta līmeņa sacensību titulu.
Braucējs pirms diviem gadiem triumfēja Eiropas čempionāta junioru ieskaitē, un Sesks norādīja, ka gadu laikā iemācījies darīt visu iespējamo, lai sacensību laikā nenoslogotu prātu ar domām par kopvērtējumu.
Sesks nešaubās, ka Moncā jābrauc maksimāli ātri un jāparāda labākais sniegums, bet bez domām par kopvērtējumu. "Esmu jau karjerā pieļāvis kļūdas, par to daudz domājot un tā sataisot vēl lielākas nepatikšanas," paskaidroja pilots.
Izšķirošajā posmā Itālijā sacensības lielākoties norit leģendārajā Moncas trasē un tās pievadceļos.
Pirms 98 gadiem būvētajā Moncā katru gadu notiek Pirmās formulas (F-1) sacīkstēs, un tā ir viena no ātrākajām sacīkšu trasēm pasaulē.
Latvijas ekipāžas treneris Uldis Briedis pastāstīja, ka gatavošanās sacensībām tika sākta ļoti savlaicīgi, lai atmiņā atgrieztu braukšanas specifiku uz asfalta seguma. Ekipāža aizvadīja pamatīgu treniņu programmu, lai sagatavotos specifikai Moncas trasē. Latvijā treniņi uz asfalta notika Biķernieku trasē, vienīgi mazliet pietrūka iespējas gatavoties koplietošanas ceļos, paskaidroja Briedis.
Ziemeļitālijā laikapstākļi sacensību dalībniekiem sagādājuši pārsteigumu –
jau trases pierakstīšanas laikā pirms pāris dienām dalībniekiem nācās saskarties ar sniegu, un sniegoti nokrišņi tiek prognozēti visas nedēļas nogales garumā.
Rallija organizatori pēdējā brīdī pat pieņēma izmaiņas nolikumā, atļaujot ziemas riepu lietošanu pēc braucēju ieskatiem. Seska treneris Briedis norādīja, ka milzīga loma rallijā būs tieši meteorologu darbam un prasmei īstajā brīdī izvēlēties pareizās riepas.
Rallijā ir pat nelielas komandas ar trim meteorologiem sastāvā, kas sekos apstākļiem rallijā pirms ātrumposmiem, paskaidroja Briedis. Bez meteoroloģiskas informācijas nepaliks arī Seska ekipāža, un Briedis cer, ka tas ļaus nekļūdīties riepu izvēlē.
Cīņa par junioru WRC titulu gan nav vienīgā intriga nedēļas nogalē, jo vēl jānoskaidro arī WRC čempions. Pretī savam pirmajam titulam brauc Elfins Evanss, savukārt pagājušā gada čempions Ots Tanaks pēdējā posmā centīsies izcīnīt 3. vietu kopvērtējumā. Rallijā piektdien paredzēti pieci ātrumposmi, bet izšķirošie notikumi gaidāmi sestdien un svētdien.