Grants un putekļi ar leģendu piesitienu. Sākas pasaules rallija čempionāta posms Portugālē

Pasaules rallija čempionāta (WRC) šīs sezonas ceturtais posms no 19. līdz 22. maijam norisināsies Portugālē. Tas būs ne vien pirmais grants pārbaudījums čempionāta 50. sezonā, bet arī pirmā iespēja vērot jaunos hibrīdauto grants un putekļu pārbagātā trasē. Tomēr ralliju Portugālē vēl īpašāku padarīs WRC titulētāko pilotu dalība, kas raisa jautājumu – vai kāds spēs noķert leģendāros francūžus? 

ĪSUMĀ:

Leģendu duelis – Lēbs vai Ožjē

Uz starta Portugāles centrālās un ziemeļu daļas ceļos atkal izies divi titulētākie WRC piloti – francūži Sebastjens Lēbs un Sebastjens Ožjē. Lai gan abi rallisti šosezon startējuši tikai vienā WRC posmā, pirmais sezonas pārbaudījums leģendārajā Montekarlo rallijā pierādīja, ka abi francūži savus titulus nopelnījuši, demonstrējot nepārspējami ātru un precīzu braukšanu. Tomēr jāatzīmē, ka Montekarlo trasi klāja Sebastjeniem tik ļoti tīkamais asfalts. Portugālē būs citādāk. 

No abiem francūžiem grūtāks uzdevums būs 47 gadus vecajam Lēbam, kurš piektdienas pirmajos ātrumposmos būs starp ceļu “tīrītājiem” jeb pirmajām ekipāžām, kas dosies trasē un atbrīvos to no slideno smilšu virskārtas.  

Čempionāta rīkotājiem Lēbs, kurš šajā rallijā pārstāvēs “M-Sport Ford” komandu, norādīja: “Trasē došos kā ceturtais, un ceļu tīrīšana šādos rallijos vienmēr ir pārbaudījums, ja ir sauss. Nezinu īsti, ko sagaidīt, tāpēc labi jāaizvada pirmā sacensību diena, par pārējo – tad jau redzēsim, kur esam.”

Savukārt astoņkārtējais pasaules rallija čempions Ožjē, kurš Portugālē brauks “Toyota Gazoo Racing” komandas sastāvā, ir vienas uzvaras attālumā, lai kļūtu par visvairāk reižu triumfējušo sportistu Portugāles rallijā. Ožjē WRC organizatoriem atzīmēja, ka Portugāles rallijs viņam ir īpašs un par uzvaru noteikti palīdzēs cīnīties starta pozīcija. “Nestartēt priekšgalā man būs kas citādāks. Cerams, ka tā būs priekšrocība, ja nelīs lietus,” piebilda Ožjē. 

Sebastjens Ožjē Portugāles WRC posmā 2019. gadā.

Nenoliedzami abu francūžu karjerā panāktais liek domāt, ka viņu savstarpējā cīņa būs bez citu rallistu konkurences, tomēr

Portugāles ātrie, tehniskie un vietām viltīgie grants ceļi kļūdas nepiedos. Tāpat paredzams, ka citiem braucējiem šāds ceļu segums būs pateicīgāks nekā francūžiem. 

Kurš spēs noķert francūžus?

Ožjē “Toyota Gazoo Racing” komandas biedri noteikti ir gatavi Portugālē cīnīties par vadošajām pozīcijām. Viens no tiem – soms Kalle Rovanpera – ir pašreizējais čempionāta līderis ar divām uzvarām pirmajos trīs sezonas rallijos, tomēr sagaidāms, ka somam grūtības, pirmajam traucoties trasē, sagādās jau minētā ceļu tīrīšana. Savukārt cits Ožjē komandas biedrs – brits Elfins Evanss – Portugālē triumfēja 2021. gadā. 

Tikmēr Lēbs “M-Sport Ford” rūpnīcas komandā startēs plecu pie pleca ar īru rallistu Kreigu Brīnu, kurš patlaban čempionāta kopvērtējuma tabulā atrodas trešajā pozīcijā. Bet “M-Sport Ford” komandas pārējie piloti – francūzis Adriens Formo, brits Gass Grīnsmits, francūzis Luis-Pjērs Lubē – centīsies parādīt stabilu sniegumu par spīti likstām, kas viņus piemeklējušas sezonas pirmajās trīs sacensībās. 

Arī “Hyundai Shell Mobis” komandas sastāvs liecina, ka Portugālē gaidāma sīva konkurence un skatītājiem baudāma braukšana. Pirmo reizi pie jaunā hibrīdauto stūres sēdēsies spānis Dani Sordo. Tikmēr pārējie “Hyundai” piloti šajā rallijā triumfējuši jau iepriekš. Beļģis Tjerī Nevils to izdarīja 2018. gadā ar citas paaudzes “Hyundai” automašīnu, bet igaunis Ots Tanaks Portugālē uzvarēja 2019. gadā – sezonā, kad igaunis arī izcīnīja pasaules rallija čempionāta titulu, tiesa, to viņš paveica ar “Toyota” automobili. 

Pēc salīdzinoši lēnā sezonas sākuma “Hyundai Shell Mobis” uz Nevilu un Tanaku liek cerības, ka pēc attiecīgi trešās un otrās vietas iegūšanas aizvadītajā Horvātijas rallijā sportisti spēs finišēt augstās pozīcijās, iegūstot tik vērtīgos punktus čempionāta kopvērtējuma tabulā. 

Kopumā šajā tāpat kā citos rallijos iznākumu ir paredzēt grūti gan starta pozīcijas, gan riepu izvēles, gan laikapstākļu, gan potenciālo tehnisko ķibeļu dēļ.

Tomēr ainava, kas paveras no tehniski sarežģītās trases malas, un portugāļu labestība un rallija atbalstītāju kaislības šīs sacensības skatītājiem padara neaizmirstamas. 

Gards kumoss rallija cienītājiem

Ralliju veido 21 “dops” 338,34 kilometru garā distancē. Pirmais ātrumposms tiks aizvadīts jau pēc rallija atklāšanas ceremonijas ceturtdienas vakarā senajā Koimbras pilsētā. 

Portugāles WRC posms 2019. gadā.

Taču piektdien sāksies īstā cīņā, kad rallisti astoņos ātrumposmos mēros gandrīz 121 kilometru, savukārt sestdien starp septiņiem dienas “dopiem” būs arī garākais rallija pārbaudījums – 38 kilometru garais ātrumposms gleznainās Amarantes pilsētas apkārtnē. Rallija noslēdzošajā dienā, svētdien, cīņas notiks piecos ātrumposmos teju 50 kilometru garā distancē Portugāles ziemeļu pilsētas Fafes apkārtnē. 

Portugāles WRC posms galvenokārt norisināsies uz ziemeļiem no ostas pilsētas Portu, kur rallija skatītājiem no trases malas pavērsies gleznainas ainavas ar kalnu masīviem un dažviet pat ar Atlantijas okeānu fonā. 

Tomēr šo ralliju skatītājam neaizmirstamu padara atmosfēra, vērojot spēkratus trasē un portugāļu jautrības uz kalnu nogāzēm. Pirmkārt, kalnos labi pārredzamā trase ļauj baudīt sānslīdēm bagātos ātrumposmus vēl labāk un iesaistīties atbalstītāju ovāciju “cīņās” starp kalnu nogāzēm.

Otrkārt, atraktīvie portugāļu rallija fani neliks vilties ar piedāvātajām izklaidēm, izmantojot dažādas ierīces, pat motorzāģi, iespējami lielāka trokšņa radīšanai, pulcējoties atraktīvos tērpos un uz ātrumposmiem līdzi ņemot teju visu mājas iedzīvi.

Portugāles WRC posms 2019. gadā.
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt