«Hanzas peronā» būs skatāma Igaunijas horeogrāfa Marta Kangro izrāde «Pirmspagātne»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Latvijas kultūrtelpā sevi piesaka jauna skatuves mākslu notikumu sērija “Pārmija” jeb laikmetīgu izrāžu epizodes. Pirmajā epizodē būs skatāma Lauras Dišleres audiovizuālā kustību izrāde “Intervija ar Frānsisu Bēkonu” un pazīstamākā igauņu horeogrāfa Marta Kangro dejas izrāde “Pirmspagātne” (“Past Perfect”), medijus informē organizatori.

Reizi mēnesī, svētdienās, kultūras un izklaides centrā “Hanzas perons” būs iespējams noskatīties divas augstvērtīgas izrādes vai performances teātra, mūzikas, dejas vai mākslas žanrā.

Ar Starptautiskā jaunā teātra festivāla “Homo Novus” atbalstu “Pārmijas” pirmajā epizodē 22. martā pulksten 14.00 un 20.30 būs skatāma igauņu horeogrāfa Marta Kangro dejas izrāde “Pirmspagātne” (“Past Perfect”) –

kustību valodā ietērptas pārdomas par atcerēšanos un aizmiršanu, kas vienmēr iet rokrokā, meklējot atbildes, ko un kāpēc cilvēki izvēlas atcerēties vai aizmirst.

“Marts Kangro kādā savas dzīves posmā atvadījās no baleta mākslinieka karjeras Igaunijas Nacionālajā operā un pievērsās laikmetīgajai dejai un jēgas meklējumiem cilvēka ķermenī, radot eksistenciālas situācijas uz skatuves. Spriežot pēc igauņu kritiķu atsauksmēm, viņa jaunākais solodarbs “Pirmspagātne” ir satricinājis samērā mierīgo laikmetīgā teātra vidi Igaunijā,” stāsta “Homo Novus” direktore Gundega Laiviņa.

Savukārt pulksten 16.00 un 19.00 būs skatāma audiovizuālā kustību izrāde “Intervija ar Frānsisu Bēkonu”, kuras idejas autore un scenogrāfe ir Laura Dišlere, mūzikas autors – Mārcis Auziņš, režisore – Madara Dišlere, bet horeogrāfiju veidojušas Liene Grava (laikmetīgā deja) un Simona Orinska (butō).

Izrāde ir mākslinieka Frānsisa Bēkona gleznu tēlu un interviju fragmentu vizuāls tulkojums divās mijiedarbībā esošās ķermeņa valodās – laikmetīgās dejas un meditatīvās butō dejas valodā.

Turklāt šī izrāde ir arī mēģinājums scenogrāfiju apvienot ar dzīvo skulptūru, kā scenogrāfijas elementu izmantojot apgleznotu cilvēka miesu, bet Bēkona sacīto uzklausot īpaši šim gadījumam rakstītas mūzikas pavadījumā.

“Latvijā top daudz izcilu kultūras notikumu, un pie mums viesojas lieliski mākslinieki no citām valstīm. Tomēr daudziem notikumiem ir vienreizēja projekta raksturs, un nereti vērtīgas izrādes tiek parādītas tikai vienu reizi šauram skatītāju lokam. To bieži nosaka arī mazā kultūrvietu ietilpība. Ja izrāde tomēr ir ilgdzīvotāja, pēc biļetēm jāstāv garās rindās, un atliek vien klausīties citu sajūsminātās atsauksmes. Mēs gribam sniegt iespēju mūsdienu teātra cienītājiem vienā dienā vērot divas mākslinieciski augstvērtīgas izrādes un sarunāties par tām ar izrāžu veidotājiem. Laikmetīgo izrāžu epizodēs katra izrāde tiks rādīta divas reizes, dodot iespēju tās noskatīties iespējami plašākam skatītāju lokam” stāsta “Pārmijas” vadītāja Ļena Ferstere.

“Starptautiskā jaunā teātra festivāla “Homo Novus” 25. gadā esam priecīgi uzsākt sadarbību ar Latvijas kultūrvietu nr. 1 – “Hanzas peronu”, piedāvājot mūsu skatītājiem iespēju redzēt ārvalstu laikmetīgā teātra un dejas mākslinieku izrādes ne tikai festivāla laikā septembrī, bet visu gadu,” saka “Homo Novus” direktore Gundega Laiviņa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti