"Aīdas" iestudējumu Latvijas Nacionālajā operā 1998. gadā veidojusi režisore Māra Ķimele un scenogrāfs Ilmārs Blumbergs.
Viens no pasaules opermākslas šedevriem, Džuzepes Verdi vēlīnais meistardarbs opera "Aīda"stāsta par etiopiešu princeses Amnerisas un ēģiptiešu karavadoņa Radamesa mīlu. Radamesu dzied Aleksandrs Antoņenko.
Pašlaik opermūzikas pasaulē izcilās balss kvalitātes un skatuviskā šarma dēļ Aleksandrs Antoņenko tiek salīdzināts ar Plasido Domingo jaunībā. Jau drīzumā Radamesa lomu Antoņenko izpildīs arī Vīnes valsts operā un Cīrihes operā. Šī tēla dramaturģija un melodiskais izkārtojums, šķiet, kā radīti tieši viņam - balsij un aktiermākslas talantam.
"Jā, šī loma tiešām piestāv man, tā rakstīta dramatiskajam tenoram," lomas piemērotību apstiprina pats solists, norādot, ka Radamesa loma ir viens no izaicinājumiem tenoram, jo "pastāv dramaturģiska problēma. Ja paņemam "Aīdas" materiālus - partitūru un libretu, tad redzam, ka šis cilvēks ir bez biogrāfijas. Savukārt mūzikā tieši otrādi. Tā ir bagāta. Ļoti interesanti raksturot šo personāžu tieši no muzikālā viedokla. Mūzikai ir plašs diapazons. Šī loma ir liels izaicinājums tāpēc, ka vienā kausā ir jāapvieno daudzi paņēmieni un daudzas garšvielas, lai iznāktu labs Radamess."
2004./2005.gada sezonā Antoņenko kļuva par starptautiski atzītāko Latvijas tenoru, kuru angažē lielākie pasaules operteātri. Kopš 2004.gada rudens viņš dzied Diseldorfas Deutsche Oper am Rhein, Berlīnes un Grācas operā, Drēzdenes Semperoper, Oslo un Stokholmas Karaliskajās operās, Londonas Koventgārdena operā, Montekarlo operā, Vīnes Valsts operā, kā arī Ženēvas, Drēzdenes un Diseldorfas operā un Zalcburgas Festivālā. 2009. gadā viņš ar lieliem panākumiem debitēja Metropolitēna operā Prinča lomā „Nārā”. 2009.gada pavasarī Aleksandrs Antoņenko guvis panākumus ar Kavaradosi lomu Parīzes Bastīlijas operā, donu Hosē Oslo operā, Otello Drēzdenes Semperoper un Ismailu Dž.Verdi operā "Nabuko" Bavārijas Valsts operā Minhenē.
Antoņenko atzīts par vienu no visu laiku labākajiem Otello lomas interpretiem, slavējot gan viņa spožo tenoru, gan izcilo aktiermākslu. Viņa panākumi aug ģeometriskā progresijā. Viņa darba kalendārs saplānots vairākus gadus uz priekšu.