Pa ceļam ar Klasiku

Par atgriešanos un satikšanos. Intervija ar diriģentu Aigaru Meri

Pa ceļam ar Klasiku

Aira Birziņa: Pieticība un vienkāršība ir lietas, kas ļoti raksturīgas Imantam Ramiņam

Bavārijas Valsts orķestris nosvinējis 500. jubileju! Iespaidos dalās Dāvis Eņģelis

Bavārijas Valsts orķestris nosvinējis 500. jubileju. Koncerta atskaņas

8. oktobrī Bavārijas Valsts operā maestro Kirila Petrenko vadībā izskanēja Bavārijas Valsts orķestra (Bayerisches Staatsorchester) 500. jubilejas koncerts. Programmā bija Gustava Mālera 8. simfonija, kuras atskaņojumā līdz ar solistiem piedalījās arī Valsts akadēmiskais koris "Latvija". "Mālers prasa kolektīvu kā instrumentu, kā vienību, kurā ir ļoti niansēta, trausla un precīza skaņa," Latvijas Radio 3 raidījumā "Pa ceļam ar klasiku" par notikumu stāstīja Valsts Akadēmiskā kora "Latvija" mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents Māris Sirmais.

"Kora pieredze [ar Mālera 8. simfoniju] bijusi secīgi izkaisīta daudzu gadu garumā, un koris īsi pirms Minhenes atgriezās no Igaunijas, kur Nēmi Jervi vadībā dziedāja šo Mālera 8. simfoniju. Šeit Minhenē izpildot šo skaņdarbu, gan ir pavisam citi noteikumi, bet skaidrs ir viens, šo projektu mēs visi ļoti gaidījām, jo tikties ar vienu no pasaules top augstākā līmeņa diriģentiem Kirilu Petrenko bija nerealizēts sapnis," atklāja Sirmais.

Diriģents Kirils Petrenko līdz 2021. gadam bija Bavārijas Valsts operas galvenais diriģents, šobrīd Petrenko ir šī teātra viesdiriģents. "Tempi Petrenko [Kirila Petrenko] ir ārkārtīgi ātri un, manuprāt, dažkārt pārāk ātri, jo tā mūzika ir tik piesātināta, ka tajā ātrumā vienkārši kaut kas nenolasās. Tas tomēr ir atkarīgs no temperamenta, un šis diriģents ir tik temperamentīgs, viņā ir tāda enerģija," komentēja Sirmais. Diriģents uzsvēra, ka Kirils Petrenko kā diriģents rūpīgi ievēro visas komponista Gustava Mālera piezīmes un Petrenko interpretācijā Mālera 8. simfonija ir sprigans darbs, kurš robežojas ar ātruma sacensību.

"Šoreiz mūsu tikšanās ir ar Minhenes operas kori, kam ir kaut kāda sava īpašā vērtība, ko pienes šīs operas kora dziedātāju balsis – pietiekoši plaši izmantots vibrato un ļoti maz izmantotas dinamiskās nianses, kas pārsvarā balstās uz ļoti ērtu skanīgu dziedāšanu. [..] Skaņa, kas savienojās kopā ar šo operisko dziedāšanas pieeju un mūsu kora pavisam citādo dziedāšanas manieri, es domāju, ka šis mikss veido zināmu kompromisu," skaidroja Sirmais.

"Mālers prasa kolektīvu kā instrumentu, kā vienību, kurā ir ļoti niansēta, trausla un precīza skaņa," uzsvēra Sirmais.

Dāvis Enģelis, kurš koncertu Bavārijas Valsts operā klausījās klātienē, atklāja, ka Mālera 8. simfonija Kirila Petrenko vadībā paveras kinematogrāfiskā vērienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti