Rīgas Fotogrāfijas biennāles starpgada izstādē “Publisks = privāts” piedalās četri jauni Francijas mākslinieki, kuru darbos dominē pilsētvide. Gijoms Marsjals, Morgāna Denclere, Manona Rekordona un Zaharijs Godrijo-Ruā ar saviem darbiem liek aizdomāties par to, kā arhitektūra veido mūsu priekšstatus par vidi, kultūru un sabiedrību.
"Zīmīgs fakts, ka tas notiek Latvijas modernisma pieminekļa telpās, kas ir Dailes teātris. Un es tieši apzināti izvēlējos atlasīt tos četrus autorus, no kuriem neviens nestrādā dokumentāli. Kā fotografē, tā tiešā veidā pilsētu, vidi vai arhitektūru, bet pieiet tam konceptuāli," saka Rīgas Fotogrāfijas biennāles vadītāja, izstādes kuratore Inga Brūvere. "Viņi visi strādā savā veidā ar vēsturisko kontekstu, izmanto kultūras mantojuma lielās iespējas, ka ir šai valstij."
Kā par šo izstādi izteikusies mākslas zinātniece Aiga Dzalbe, šo franču mākslinieku darbi aicina klejot pilsētvidē, tomēr nebūt tūristiem, jo drīzāk tā ir došanās pastaigā pašiem sevī, savā domu telpā.
"Es vēlos parādīt savu realitātes ideju. Mana vīzija ir jūsu sajūtas. Tieši tas man arī visvairāk patīk fotogrāfijā – ar bilžu palīdzību var parādīt sajūtas," uzsver fotomākslinieks Zaharijs Godrijo-Ruā (Francija).
Izstāde mākslas telpā “Brīvības 75” bez maksas apskatāma līdz 16.jūnijam stundu pirms Dailes teātra izrādēm, kā arī izrāžu laikā.
Jau vēstīts, ka Rīgas Fotogrāfijas biennāles starpgadā notiek vēl divas izstādes - Guntas Podiņas personālizstāde "Mēs neesam neredzami" Latvijas Fotogrāfijas muzejā un Amālijas Smitas personālizstāde “Michanikos” galerijā “Alma”.