Bērniem ar autiskā spektra traucējumiem šobrīd piedāvā iegūt izglītību pēc speciālās izglītības programmas 5.8, kas ir specifiski runas artikulācijas traucējumi. Taču no pieredzes mammas stāsta, ka šī programma nav piemērota. Šobrīd izveidojusies situācija, ka izglītības iestādēs nav skaidrs, kā strādāt ar īpašiem bērniem, un tas rada kļūdas un sabiedrības novēršanos, traucē panākt rezultātus.
Tāpēc iespēja bērniem ar ģimenēm kopīgi darboties autisma atbalsta punkta Rēzeknē mācību klasē ir jauns pavērsies.
Mammai Samantai ir divi īpaši bērniņi, un viņiem būtiski, ka šajās nodarbībās var pieteikties visa ģimene. “Mums ļoti nepieciešams. Līdz šim tas bija pieejams Rāznas centrā, bet diemžēl mums nav iespējas izbraukāt laika un naudas ziņā,” stāsta Samanta.
Šo ģimeņu vecāki ir pārliecinājušies, ka, izglītojot savus bērnus parastajā skolā, nav iespējams nodrošināt bērniem piemērotu mācīšanās procesu. “Īpaši nepieciešams attīstīt valodu, skaņu izrunu, burtu izrunu. Tas ir daudz savādāk, grūtāk, sarežģīti atrast kopīgo valodu, noturēt uzmanību, ieinteresēt, lai viņi labprāt darbotos. Ja viņiem nepatiks, tad viņi arī nedarīs un rezultāta nebūs,” stāsta logopēde Laura Bērziņa.
Mamma Sandra no pieredzes stāsta, ka ir apmeklējusi dārgas papildu nodarbības, arī piedalījusies skolas stundās, taču atzīst, apmeklējot jauno mācību klasi kopā ar līdzīgiem bērniņiem, dēls jūtas drošāk.
Šī klase gan ir tikai kā papildu mācības, bet bērniem vajag stabilu izglītības programmu.
“Mēs tikai papilddarbu veicam, mēs nevaram veikt skolas funkciju. Tā klasīte domāta, lai palīdzētu attīstīt bērniem iemaņas,” stāsta biedrības “Autisma atbalsta punkts Rēzeknē” valdes priekšsēdētāja Sandra Bičkova-Šilina.
Izglītot bērnus ar autiskā spektra traucējumiem Latvijā izmaksā dārgi. Šobrīd mācību klase tiek uzturēta, pateicoties vietējām pašvaldībām, kā arī biedrībai meklējot līdzekļus pie uzņēmējiem.