Kopā ar suņiem rotaļājoties un spēlējoties, kārtējā kanisterapijas nodarbība aiziet nemanot, un tikpat nemanot Pelču speciālās internātpamatskolas attīstības centra audzēkņi ir apguvuši kādu jaunu prasmi vai iemaņu. Laika gaitā audzēkņiem jau izveidojušies arī savi mīluļi – kādam Austrālijas aitu suns Brego, kādam ņūfondlendietis Rafijs vai bīglu šķirnes kucīte Odrija. "Staigājam ar suņiem," stāsta Pelču skolas audzēknis Kaspars Keisels.
Nodarbības vada Talsu kinoloģiskā kluba "Canis" terapijas grupas dalībnieces. Klubs ar šo terapiju strādā no 2011.gada. Suņi palīdz bērniem pārvarēt runas, emocionālos traucējumus mazināt autisma izpausmes, ir lieliski palīgi rehabilitācijas periodā pēc cerebrālās triekas, fiziskām un emocionālām traumām. "Suns ir kā motivācija, lai bērns vēlētos kaut ko darīt, mācīties, kustēties," skaidro Talsu kinoloģiskā kluba kanisterapijas grupas pārstāve Svetlana Matveja.
Pelču skolā mācās bērni un jaunieši ar dažādu līmeņu garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem. Meklējot jaunus terapijas veidus, skolā pie šī nonākts pirms trim gadiem. Šobrīd skolotājas atzīst, ka terapija sevi ir attaisnojusi. "Lela daļa bērnu, kuri nāk uz šo terapijas veidu, ir nerunājoši. Tātad viņi nevar izteikt to, kā viņi jūtās, ko viņi vēlas, bet kopā ar sunīšiem tas atkal ir cits veids un viņiem lieliski izdodas, kā viņi var atraisīties un izteikt savas emocijas. Mēs to redzam caur viņu smaidiem, caur viņu atvērtību," piebilst skolas direktores vietniece audzināšanas darbā Agnese Veldre.
"Bērni iemācās drošību, uzticēšanos, mierīgāki arī kļūst, arī atraisītāki. Piemēram, ja ir kādas agresijas, tad sunītis ļoti nomierina," stāsta skolotāja Agrita Staško.
Šī nav vienīgā terapija, ar kādu strādā Pelču skolā, lai uzlabotu audzēkņu prasmes. Te ir arī sensorā istaba, silto smilšu iekārta un Montesori metode.