Grāmatu plaukti lūzt no uzdevumu burtnīcu, krāsojamo grāmatu, izglītojošo un attīstošo žurnālu pārbagātības. Svarīgi ir izvēlēties derīgāko savam bērnam, kas patiesi noderēs viņa attīstībai, lai grāmata nav tikai izklaide.
Latvijas Radio raidījumā “Ģimenes studija” saruna par labāko un bērna vecumam, interesēm un spējām atbilstīgāko izvēli.
Uzdevumi bērnu grāmatās un darba burtnīcās ir pasaules izzināšana.
Vecāki bieži bērnu vietā izvēlas grāmatu, tās ir vecāku vēlmes. Grāmatu būtu jāizvēlas kopā ar bērnu - pārrunājot, kāpēc tāda izvēle.
Tāpat grāmatā atrodamie uzdevumi nav atraujami no reālās dzīves. Vecākiem jāraisa bērnu domāšana, cenšoties darba burtnīcā, žurnālā vai grāmatā atrodamo uzdevumu idejas atrast arī praktiskajā dzīvē. Piemēram, izvēlēties lieko vai to, kas neiederas, no lietām, kas ir uz galda, ja šāds uzdevums tikko veikts darba burtnīcā.
Rosināt bērnu izdomāt pašiem savus uzdevumus pēc parauga ir ļoti apsveicama ideja. Tas liecina ne tikai to, ka bērns ir labi izpratis uzdevuma būtību, bet arī, ka ir spējīgs darboties radoši.
Darba burtnīcas uzdevums ir rotaļa, bērns to arī uztver par spēli, tāpēc vecākiem būtu ieteicams strādāt ar bērniem kopā.