Turpinoties Covid-19 izplatībai pasaulē, cilvēki ir ievērojami mainījuši savus ikdienas paradumus. Par normu jau ir kļuvuši sociālās distancēšanās noteikumi. Dienvidkorejā bāzēts ātrās ēdināšanas uzņēmums “No Brand Burger” ir atradis veidu, kā veiksmīgi izvairīties no darbinieku un klientu kontaktēšanās, pieņemot darbā pirmos viesus apkalpojošos robotus. Pateicoties 3D tehnoloģijām, tie spēj viegli manevrēt caur restorānu un vienlaicīgi apkalpot līdz pat četriem galdiņiem.
“Tikko kā klients veic pasūtījumu pie kioska, robots automātiski nodod signālu virtuvei. Pēc signāla saņemšanas automatizētā gatavošanas iekārta sāk vajadzīgo sastāvdaļu sildīšanu. Tikko tās ir gatavas, darbinieki pagatavo burgerus. Kad pasūtījums ir gatavs, to nodod robotam, kurš pasniedz to viesim, tādējādi tiek izslēgts jebkāds kontakts starp cilvēkiem,” ar darbu ēdināšanas uzņēmumā iepazīstināja “No Brand Burger” filiāles menedžere Ba Eunjonga.
Arī citi restorāni, sekojot “No Brand Burger” piemēram, kā arī turpinot nodrošināt arvien lielāku aizsardzību pret vīrusu izplatību, ir sākuši izmantot robotus.
Bērniem bieži patīk redzēt robotu. Arī kopumā klienti uzskata, ka ir drošāk saņemt ēdienu no robota vīrusa dēļ,
sacīja Restorāna “Mad for Garlic” menedžere Lī Jonga-Ho.
Dienvidkorejā ikdienas saslimstība ar Covid-19 vairāk nekā mēnesi bija mērāma ar trīsciparu skaitli. Pēc nesen ieviestsjiem ierobežojumiem šo rādītāju ir izdevies samazināt.
Covid-19 izplatības pirmā viļņa laikā Dienvidkoreja tika minēta kā viena no valstīm, kur jaunā koronavīrusa izplatību izdevās apturēt visveiksmīgāk. Taču kopš augusta jauno inficēšanās gadījumu skaits Dienvidkorejā katru dienu pārsniedzis simtu, liecinot par vīrusa izplatības otro vilni. Tomēr ar daļēju ierobežojumu atjaunošanu šo rādītāju atkal ir izdevies samazināt.