Fiziskās sagatavotības trenera padomi skriešanas entuziastiem

Starp skriešanu un veselību var droši likt vienādības zīmi, taču jāskrien pareizi un nedrīkst uzreiz bez treniņiem mēģināt noskriet maratonu, sarunā ar Latvijas Radio pauda fiziskās sagatavotības treneris Viktors Lācis.

Lācis norādīja, ka, pirms sāk skriet, nepieciešama veselības pārbaude, bet ne obligāti ir jāiet pie ārsta, var iegādāties pulsometru un sekot līdzi savam pulsam -  iesācējiem ieteicams skriešanas pulss ir no 120 līdz 140. Tāpat būtiska ir apavu izvēle, ko var palīdzēt izdarīt sporta veikalu pārdevēji.

Jāatceras arī, ka jāsāk skriet no papēža uz pirkstgalu, ja sāk ar pirkstgaliem, var iegūt traumas. Var sākt pat ar iešanu, nevar tikai skriet, jātrenē pēdu locītavas, mugura.

Tiem, kas iepriekš nav trenējušies, tagad gan nevajadzētu koncentrēties uz maijā gaidāmo Rīgas pusmaratonu vai maratonu. Lai sagatavotos pusmaratonam, nepieciešami pieci seši mēneši, bet maratonam jāgatavojas vēl ilgāk. Skriet tik garas distances bez sagatavošanas nav veselīgi, brīdina Lācis.

Cilvēkiem bez īpašas iepriekšējās sagatavotības viņš iesaka skriet piecu vai desmit kilometru distanci. 

Vislabāk skriet mežā, lai segums amortizē soļus, bet,  ja vēlas kāpināt tempu, var reizi nedēļā skriet par asfaltu, saka treneris.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Tautas sports
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti