Ziemā auto akumulatora mūžu pagarina tā nepārslogošana

Pat pieredzējuši autovadītāji reizēm steidzas iegādāties jaunu akumulatoru jau pēc pirmās reizes, kad automobilis neiedarbojas tā izlādes dēļ. Tomēr ne vienmēr vajadzīgs uzreiz iegādāties jaunu akumulatoru, bieži vien akumulators kalpo ilgāk un pilnvērtīgāk, ja tas netiek pārslogots.

Visbiežāk pēc pirmajām problēmām ar akumulatoru autovadītāji dodas uz tuvāko degvielas uzpildes staciju, tirgu vai auto rezerves daļu veikalu un "slikto" akumulatoru nomaina pret jaunu. Nezinot patieso akumulatora problēmu iemeslu, jaunais akumulators ilgi nelīdzēs – pēc kāda laika nāksies saskarties ar tām pašām problēmām.

Atšķirībā no riepām un citām auto sastāvdaļām, akumulatora nolietošanās pazīmes ārēji nevar konstatēt, tādēļ pēkšņi neiedarbināms automobilis gandrīz vienmēr ir nepatīkams pārsteigums. 

Bieži vien autovadītāji neiedomājas par to, ka akumulatoru ļoti ātri izlādē dažādu papildu elektroiekārtu lietošana, piemēram, spēcīga skaņas aparatūra, papildu lukturi, apsildāmie sēdekļi un vairākas aizsardzības sistēmas.

Vienlaikus ieslēgtas visas automobiļa elektroiekārtas patērē līdz trīs reizēm vairāk elektroenerģijas, nekā spēj saražot automobiļa ģenerators, un trūkstošā enerģijas daļa tiek ņemta no akumulatora, pavēstīja auto detaļu tirdzniecības uzņēmuma  "AD Baltic" pārstāvis Gints Urbēns.

Netīri akumulatora poli palielina pretestību strāvas plūdumam uz spailēm un apgrūtina dzinēja iedarbināšanu, norāda Gints Urbēns. 

Braucot nelielus attālumus, ieteicams izslēgt ne tik ļoti nepieciešamās, elektroenerģiju patērējošās iekārtas, tādējādi vairāk ģeneratora radītās strāvas paliks akumulatora uzlādei.

Tiesa, akumulatora mūžu saīsina arī strāvas noplūdes elektrības ķēdē, kuras var atklāt tikai speciālists.

Ja tomēr pirms došanās ceļā atklājies, ka akumulators pilnībā izlādējies, efektīvākais veids, kā izkustēties no vietas, ir iedarbināšana ar vadiem un enerģijas aizņemšanās no cita automobiļa. Taču šīs glābšanas operācijas laikā, pieslēdzot tā saucamos "krokodilus", rodas lielas strāvas svārstības, kas var nodarīt kaitējumu visai automobiļa elektrosistēmai.

Tādēļ automobilim, no kura tiek ņemta enerģija, vajadzētu būt izslēgtai aizdedzes sistēmai.

Ja nav piedarbināšanas vadu, automobili ar mehānisko pārnesumkārbu var mēģināt iedarbināt, velkot tauvā. Tomēr tādā gadījumā vajadzētu izvairīties no riska, kas ziemā saistīts ar slidenu ceļu un aizsalušiem logiem. Ieslēdzot pārnesumu un atlaižot sajūgu, velkamā automobiļa riteņi tiek bloķēti un tie sāk slīdēt, tādēļ automobilis var iebraukt pretējā braukšanas joslā vai apstāties šķērsām pāri ceļam. Turklāt aizsalušie vai apsarmojošie logi traucē novērtēt attālumu līdz vilcējam un pamanīt citus šķēršļus, kas palielina avārijas risku.

Vēl viens glābšanas veids vecam un vājam akumulatoram, kurš gan nav pārāk ērts, taču īslaicīgi noderīgs, ir tā uzglabāšana siltā telpā. Zinot automobiļa problēmas, kas parādās tikai ziemā, ik vakarus akumulatoru var izņemt no auto un pārnest mājās, bet no rīta – ievietot atpakaļ auto.

Jāņem vērā, ka pilnībā izlādējušos akumulatoru nav iespējams uzlādēt pašā automobilī ar ģeneratora darbību, sacīja eksperts Gints Urbēns. Tas jāuzlādē stacionāri, bet speciālisti brīdina, ka gan pārlādēta, gan nepilnīgi uzlādēta akumulatora darbības laiks var saīsināties pat vairākas reizes. "Tukša" akumulatora uzlāde ilgst ne mazāk kā 20 stundas, ja notiek apsildāmā telpā. Svarīgi atcerēties, ka pilnībā izlādējies akumulators jāuzlādē pēc iespējas ātrāk. Pretējā gadījumā tas tiks sabojāts, jo sulfatizācijas ķīmiskā reakcija iedarbosies uz akumulatora metāla plāksnēm un tās vairs nespēs nedz uzņemt, nedz atdot enerģiju, zina teikt "AD Baltic" pārstāvis Urbēns.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti