“Vidēji gadā šādi pielāgo angļu automobiļus apmēram līdz 90 klientiem. Tas nozīmē, ka pa šiem gadiem ir piereģistrēti aptuveni 300 automobiļi, kuriem ir nevis nomainīta stūres atrašanās vieta, bet [izmantots] atvieglotais veids, kad ir iespēja uzlikt papildu spoguļus, kameras, ekrānus un pielāgot gaismas, un stūrei atrasties tajā pašā labajā pusē,” stāstīja Liepiņš.
Viņš atgādināja, ka, lai Latvijā reģistrētu un pārvietotos ar automašīnu, kurai stūre atrodas labajā pusē, ir nepieciešami konkrēti uzlabojumi.
“Šeit nav runas par spoguļiem, ar kuriem mēs redzam mums aizmugurē braucošos, bet par spoguļu grupu, ar kuras palīdzību jūs varat redzēt, kas notiek automobiļa kreisajā pusē. Spogulis tiek novietots ar skatu uz priekšu tā, ka, ja jums nepieciešams kādu apdzīt vai paskatīties, kas notiek tuvāk ceļa viduslīnijai, tad, pavirzoties ar automobili, varat redzēt to spogulī,” Liepiņš skaidroja.
“Šāda izvirzīšanās uz ceļa viduslīniju ir gana sarežģīta, tāpēc jums ir jābūt videokamerai un attiecīgi salona vidusdaļā novietotam ekrānam, kurā jūs redzat tieši to pašu. Tas nozīmē, ja kamerā neredz, redzat spogulī, ja neredzat spogulī, redzat kamerā,” viņš norādīja.
Šādā veidā it kā tiek imitēts, ka autovadītājs redz to pašu, ko redzētu, ja sēdētu kreisajā pusē.
“Grūti atbildēt, cik kas maksā, bet no klientiem esam dzirdējuši, ka viss šis komplekts, lai uzstādītu un varētu pārvietoties ar šādu automobili, atšķirībā kādas kameras un kādus ekrānus pielāgo, var maksāt no 200 līdz 600 eiro,” Liepiņš stāstīja.
Viņš uzsvēra, ka pirms pielāgojumu uzstādīšanas noteikti jāpievērš uzmanība vadlīnijām, kas atrodamas CSDD mājaslapā, kādiem tehniskajiem raksturlielumiem jāatbilst gan kamerām, gan ekrāniem, gan spoguļiem un gaismām.
“Ir jāsaprot, ka kamerai ir jābūt gana kvalitatīvai, lai tā rādītu gan tumšos, gan gaišos laikapstākļos un vienlaicīgi to spētu atspoguļot planšete, lai tā nebūtu pārāk blāva, bet pietiekoši kontrastaina, lai jūs varētu redzēt, kas atrodas automobilim priekšā kreisajā pusē,” Liepiņš skaidroja.
Atbildot uz jautājumu, cik sarežģīti ir pielāgot automašīnas lampas, viņš norādīja, ka situācija ļoti atšķiras atkarībā no automašīnas.
“Pat vienas markas automobilim, katram modelim var būt atšķirīga situācija. Piemēram, var būt variants ļoti vienkāršs, kad automobiļa gaismas ierīces ir tik universālas, ka tikai pārprogrammējot var iegūt, ka nomainās no labās puses uz kreiso. Tas nozīmē, tur ir tikai pāris pogu saspiešana un automobilis pats pārprogrammējas,” viņš stāstīja.
“Un var būt modelis, kur jāmaina pilnīgi visas gaismas, tur nav citu variantu un neko citu nevar izdarīt,” eksperts piebilda.
Liepiņš atzina, ka pārvietošanās ar šādu automašīnu ērtāk ir ne pārāk blīvā satiksmē, kamēr, piemēram, Rīgā, tas noteikti ir grūtāk. Tiem, kas apsver iespēju iegādāties un pielāgot automašīnu ar stūri labajā pusē, viņš ieteica: “Padomājiet kārtīgi, vai tas jums būs ērti un jūs pats jutīsieties ērti un droši pie stūres, tas ir būtiskākais”.