Sadaļas Sadaļas

Garāžas sarunas

Kā Latvijas autobraucēji izvēlas automobili?

Garāžas sarunas

Cik nopelna pasaules populārākie auto tematikas blogeri?

Vai velosipēdisti beidzot spējuši iekļauties kopējā satiksmes plūsmā?

Kas jāievēro, mainot automašīnai eļļu un izvēloties riepas? Skaidro eksperti

Ja auto grib paturēt arī pēc garantijas laika, ieteicams mainīt eļļu ik pēc nobrauktiem 10 000 kilometru, bet, izvēloties jaunas riepas, jāpievērš uzmanība nevis dārgākajiem modeļiem, bet gan ceļiem, pa kādiem nāksies pārvietoties, lai riepas neizšķīstu pēc pirmajiem pārsimt  kilometriem, Latvijas Radio 2 raidījumā "Garāžas sarunas" skaidroja eksperti. 

Kādus eļļas maiņas intervālus vajadzētu ievērot? 

Motoreļļu ne velti dēvē par šķidru detaļu, kas pasargā dzinēju, novērš berzi, tā samazinot dzinēja dilšanu. Eļļa arī novada siltumu no dzinēja mezgliem, kas braukšanas laikā sakarst visvairāk.

Runājot par tās nomaiņu, šķiet, ka ar to ikviens var tikt galā, ja vien nebaidās sasmērēt rokas. Tomēr laikus nenomainītas eļļas dēļ var nākties nomainīt auto dzinēju. Katrai auto markai dzinējs ir savādāks – viens auto var patērēt eļļu vairāk, cits mazāk, bet ir arī tādi automobiļi, ar kuriem var nobraukt diezgan lielus attālumus, aizmirstot par eļļas nomaiņu. Diemžēl ir arī tādi auto, kuriem dzinējs bez eļļas "izbeidzas" jau pēc pāris simt kilometriem.

"Ja auto grib paturēt arī pēc garantijas laika, tad labāk mainīt eļļu ik pēc nobrauktiem 10 000 kilometriem," ieteica eksperti.

Šādu eļļas maiņas algoritmu piekopj lielākā daļa auto servisu. 

Eļļas sastāvu ķīmijas koncerni mūsdienās nepārtraukti uzlabo, tā spēj kalpot ilgāk, savukārt auto dzinēju darba tilpums kļūst mazāks, bet to jauda lielāka. Populārs viedoklis par eļļas mainīšanu ir tāds, ka stingri jāpieturas pie ražotāja noteiktā intervāla. Savukārt pastāv arī alternatīvs viedoklis – eļļa jāmaina tikai tad, kad automašīnas priekšējā panelī parādās brīdinājuma signāls, ka dzinējam jāmaina eļļa, pretējā gadījumā tas var novest pie pamatīgiem izdevumiem dzinēja remontam. Autoservisu mehāniķi uzskata, ka tā varēja darīt pirms 20 gadiem un arī ne ar visiem automobiļiem, bet tagad tas nav ieteicams.

Ko noderīgu mēs varam iegūt, veicot riepu testus?

Vasaras riepas spēj veikt savu darbu tad, kad vidējā gaisa temperatūra ir ne zemāka par plus septiņiem grādiem. Ja temperatūra pazeminās, pienācis laiks vasaras riepas nomainīt pret ziemas riepām. Katru gadu pirms riepu maiņas sezonas pasaules vadošie auto mediji publicē riepu testu rezultātus, kuros liela uzmanība tiek pievērsta bremzēšanas distancei uz slapja un sausa ceļa, cik liela ir rites pretestība, kas atsaucas uz degvielas ekonomiju, cik lielu troksni tās rada braukšanas laikā un cik izturīgs ir gumijas sastāvs, respektīvi, cik sezonas kalpos riepu komplekts, kā arī citas braucējiem svarīgas detaļas.

"Liela autovadītāju daļa uztver šos testus kā bezkaislīgu ekseļa tabulu. Pirmā vieta laba, otrā, trešā – vēl kaut kā... viss pārējais ir jāmet laukā. Bieži vien, vadoties pēc šādiem principiem, mēs varam iegādāties ļoti dārgas un pilnībā nederīgas riepas."

Mārtiņš Grīnbergs, kurš nodarbojas ar riepu biznesu, pirms riepu testa veikšanas  ieteica vispirms noskaidrot braucēja vajadzības.

 "Perfekts uz šīs pasaules nav nekas. Ja vienā pozīcijā riepa izvirzās līderos, citā pozīcijā tā var atrasties pēdējā vietā," norādīja Grīnbergs. 

Viņš skaidroja, ka vissvarīgākais ir saprast, pa kādiem ceļiem mēs pārvietosimies. 

Analizējot riepu testus, svarīgi ir pievērst uzmanību tām pozīcijām, kuras mums ir svarīgas. Testa uzvarētājs parasti ir tas, kurš šajā testā sakrāj kopvērtējumā visvairāk punktu. Tas, kam vēl būtu svarīgi pievērst uzmanību, ir punktu skaita salīdzināšana svarīgākajās pozīcijās – ja starpība starp pirmo un piekto vietu ir tikai daži punkti, tas nozīmē, ka vienlīdz labi der gan vienas, gan otras un nav svarīgi, kurš testā ir absolūtais čempions.

Svarīgi ir arī rūpīgi izvērtēt to, kāda izmēra riepas konkrētajā testā ir izmēģinātas. Testos tiek izmantoti arī dažādi ceļi, un tie notiek dažādās atmosfēras temperatūrās. Iegādājoties riepas, uzmanība noteikti ir jāpievērš arī tam, ka nevar paļauties uz  "riepu skujiņām" un smukiem uzrakstiem riepu sānos.

Ieteikums ir jau laicīgi saprast visas nianses, izvēlēties un būt gatavam veikt pirkumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt