Eksperiments: Cik dziļa peļķe spēj iznīcināt automašīnas motoru?

Mainoties gadalaikiem, automašīnu motori jāsargā no dziļām peļķēm. Autovadītajiem jābūt uzmanīgiem cenšoties šādas peļķes pārbraukt, jo ūdens var iekļūt motorā un motors var tikt sabojāts. Latvijas Televīzijas raidījums "Zebra" veica eksperimentu, lai noskaidrotu, cik dziļas peļķes ir bīstamas automašīnu dzinējiem.

Latvijas klimatiskajos apstākļos katru pavasari un rudeni rodas pamatīgas peļķes, arī kanalizācijas sistēmās. Daudzi mēģina plūdu vietas šķērsot un auto paliek uz vietas. Izrādās, ka apdrošināšana par to nevēlas maksāt un sauc to par "Hidrotriecienu".

Raidījums "Zebra" devās veikt eksperimentu. "Lai to veiksmīgi izdarītu, mums vajag atrast vietu, kur ieliet ūdeni,  un vietu, kur, ja nu motors uzsprāgst, varētu savākt eļļu un vietu, kur pieredzējuši cilvēki var izjaukt motoru, lai konstatētu, kas tajā ir noticis," stāsta Pauls Timrots.

"Ir bijušas mašīnas pēc avārijas, kurās ir ticis iekšā ūdens un ierasta vaina ir salocīti klaņi. Motoram darbojoties, ir diezgan liela gaisa plūsma un, izbraucot cauri dziļai peļķei, ir iespēja iznīcināt motoru. Motora remonts ir atkarīgs no mašīnas modeļa," raidījumam "Zebra" stāsta automehāniķis Edgars.

Interesanti, ka parastā veidā "Opel" motoru nevar sabojāt un jātaisa "turbo" variants un jālej iekšā ūdens tā, lai iet caur turbīnu, tad varbūt ūdens vairāk tiks motorā, savādāk motors joprojām turpina nevainojami darboties. Pēc vairākiem mēģinājumiem  eksperiments tomēr izdevās un automašīnas motors tika sabojāts.

"Nekas nebija tik viegli kā bija gaidīts, bet atlika iebāzt caurules galu spainī un sekundes laikā divu litru spainis bija tukšs un motors momentā apstājās."

"Galvenais ir tas, ka motoram vienā mirklī ir nepieciešams ļoti liels ūdens daudzums, to degkamera nevar saspiest. Peļķei jābūt dziļākai par gaisa iesūcēja līmeni. Lielāks risks ir tām mašīnām, kurām ir zemāks gaisa ieplūdes caurums, un nav starpības, vai dīzeļa vai benzīna motors. Remonta izmaksas varētu būt pāris tūkstoši eiro jaunai mašīnai, bet vecai pāris simti eiro, jo jāmaina motors," stāsta automehāniķis Kaspars. Pēc eksperimenta atliek izjaukt motoru un noteikt kādas ir sekas hidrotriecienam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt