Rīta Panorāma

Intervija ar grupu "Carnival Youth"

Rīta Panorāma

Telefonsaruna ar Pēteri Druķi

CSDD un policija reidos pārbauda auto tehnisko stāvokli

CSDD un policija reidos pārbauda auto tehnisko stāvokli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Latvijas autoparka vidējais vecums ir ap 13 gadiem. Tas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā. Tomēr tas nenozīmē, ka vecai automašīnai automātiski jābūt arī sliktā tehniskā stāvoklī. Reizēm stāsts ir nevis par naudas trūkumu, ko vajadzētu atvēlēt auto remontam, bet gan par cilvēku izpratni pret savu un apkārtējo drošību. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSFF) kopā ar policiju regulāri rīko reidus, lai pārbaudītu spēkratu tehnisko stāvokli.

Transportlīdzekļu vecums nevar kalpot par iemeslu tam, lai tas uz ceļa izbrauktu tik sliktā tehniskā kārtībā, ka spēkrats var kļūt bīstams citiem satiksmes dalībniekiem. Tādēļ Ceļu satiksmes drošības direkcija kopā ar policiju rīko īpašus reidus.

Divu mēnešu laikā pārbaudīti aptuveni divi tūkstoši transportlīdzekļu. Gandrīz desmit procentiem no pārbaudītajiem spēkratiem konstatētas neatbilstošas riepas, fiksēti arī citi būtiski defekti.

Dienā, kad ‘’Rīta panorāma’’ pievienojās CSDD un policijas rīkotajam reidam, vairums pārkāpumu bija saistīti ar auto gaismām.

„Šeit ir redzams transportlīdzeklis, kur acīmredzot īpašnieks ir uzstādījis lokizlādes spuldzes. Tām ir nepieciešami augstsprieguma bloki, kas ražo strāvu, lai darbinātu spuldzes. Šādas spuldzes šim transportlīdzeklim nav paredzētas un no ražotāja nav uzstādītas. Policija ņems procesu savās rokās un sastādīs administratīvā pārkāpuma protokolu,” vienu gadījumu skaidro  CSDD pārstāvis Uldis Zandbergs.

CSDD norāda – veco spēkratu autovadītājiem nevajadzētu skriet līdzi autobūves tendencēm un pašiem saviem spēkiem tuvās gaismas lukturos ievietot neatbilstošas spuldzes. Tās žilbina pretimbraucējus. Ceļš arī nav vieta, kur rotāties kā Ziemassvētku eglītei.

„Ir uzstādītas zilu gaismu izstarojošas spuldzes priekšā. Uz priekšu drīkst spīdēt tikai baltu gaismu izstarojošas spuldzītes. Skaisti! Ja mēs katrs sāksim likt, kādas lampiņas mums ienāk prātā, tad vairs nevarēsim saprast, vai transportlīdzeklis brauc uz priekšu, vai mēs tam tuvojamies no aizmugures, Ir noteikts, ka uz priekšu izstaro baltas krāsas gaismu, uz sāniem dzeltenu vai oranžu un uz aizmuguri sarkanu krāsu,” klāsta Zandbergs. 

Autovadītāju attieksme pret pārbaudēm ir dažāda, saka Valsts policijas inspektors  Ingmārs Rengards:

„Viņi apzinās, runājot par gaismām, ka ir pārkāpums. Cits atbild, ka nav viņa mašīna, viņš to nav uzstādījis. Bet praksē bieži vien, izejot tehnisko apskati, transportlīdzekļa vadītāji vai to īpašnieki nomaina lukturus un turpina piedalīties ceļu satiksmē ar neatbilstošiem lukturiem.” 

Kādā no reidiem apturēts auto, kura riepu protektors nepārsniedza 0,39 milimetrus, bijis arī gadījumus, kad inspektoriem pat nav ko mērīt, jo protektors pilnībā nodilis.

Ne vienmēr auto tehniskā stāvokļa atbilstība noteiktajām prasībām ir saistīta ar naudas trūkumu vai bēdīgo ceļu infrastruktūru. Bieži vien stāsts ir par attieksmi un izprati par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību.

Ņemot vērā bēdīgos statistikas datus, CSDD kopā ar policiju šādus reidus organizēs arī turpmāk. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti