Brāļi Velmes būvē rallijā leģendāro «Audi Quattro» S1E2

Klasisku automašīnu restaurēšana un pārbūve visā pasaulē ir izplatīta nodarbe. Arī Latvijā ir entuziasti, kas ar to nodarbojas, savukārt vēsturisku sporta auto būvēšana ir salīdzinoši reta. Tas galvenokārt saistāms ar sporta auto sarežģītību un lielajām izmaksām, veidojot šādu mašīnu. Tomēr divi brāļi Velmes Latvijā ķērušies pie darba, lai uzbūvētu vienu no visu laiku leģendārākajām rallija automašīnām, kuru atpazīs ikviens, kuram sirdij tuvs motoru sports.

Brāļi Velmes ķeras pie rallijā leģendārās – “Audi Quattro” S1E2 – būvniecībasMāris Bergs

    Pirms pusotra gada brāļi Ivars un Andris Velmes startēja prestižajā Leģendu rallijā Sanmarīno. Šajās sacensībās braucēji sacenšas ar vēsturiskiem sacīkšu auto. Latvijas ekipāža uz Sanmarīno devās ar “Audi Quattro” rallija automašīnu, kas slavu iemantoja 80.gadu vidū.

    Tagad brāļi Velmes ķērušies pie jauna projekta, būvējot nu jau citu “Audi Quattro” modeli. Šoreiz tiek konstruēts S1E2 modelis, kurš kļuva par pēdējo “Audi” rallija auto, kas būvēts pēc B grupas noteikumiem 80.gados.

    Ivars Velme sarunā ar Latvijas Radio ieskicēja, kā šodien iespējams no jauna uzbūvēt 35 gadus vecu rallija automašīnu: “Ņem “Audi 80” kupeju, tad savieno ar “Audi Quattro” aizmuguri. Tur tieši viss tā izdomāts – ļoti labi saliekas kopā. Tie nav vienkārši sametināti, bet saliktas detaļas kopā, sametināts ar punktu metināmo pa detaļām vietas kopā. Tur ir vēl stingrāk nekā oriģināla mašīna.”

    Jebkuras mašīnas sirds un dvēsele meklējama tās motorā. Šī konkrētā “Audi” modeļa oriģinālie rallija auto 1986.gadā spēja attīstīt pat 600 zirgspēku jaudu. Un arī topošajai mašīnai iecerēta tieši šāda jauda. Salīdzinājumam – mūsdienu WRC klases rallija auto ir tikai 380 zirgspēki.

    Topošajā mašīnā tiks izmantots piecu cilindru, 2,2 litru turbodzinējs no 90.gadu “Audi” S2. Šo dzinēju jauda pēc rūpnīcas parametriem ir 220 zirgspēki. Tā kā jaudu plānots palielināt gandrīz trīs reizes, palīgos piesaistīts dzinēju speciālists Lauris Ruskuls. Viņš Latvijas Radio pastāstīja, ka

    nepieciešama vērā ņemama motora pārbūve, lai tas spētu attīstīt plānoto jaudu.

    Ar padomu palīdz arī poļu speciālists Tomašs Cecots, kurš specializējies vēsturisko auto, īpaši “Quattro” būvēšanā.

    Ņemot vērā šo “Audi” rallija mašīnu kulta statusu, tām visā pasaulē izgatavots lērums visdažādāko detaļu,

    tāpēc rezerves daļu pieejamība nesagādā milzīgas problēmas.  Lai arī koronavīrusa radītās krīzes dēļ kravas un sūtījumi var kavēties, nepieciešamās detaļas no Eiropas tiek sagaidītas un būtiskas problēmas līdz šim nav bijušas.

    Ivars Velme uzsver, ka šī projekta mērķis ir uzbūvēt auto, kas būtu, cik vien iespējams, identisks oriģinālajam auto gan tehniski, gan vizuāli. “Citi varbūt būvē šādas mašīnas skaistumam, bet ir doma arī pabraukt arī ar to Latvijā un ārzemēs,” stāsta Velme.

    Līdz braukšanai gan vēl kāds brīdis būs jāpagaida. Auto dzinējs tuvāko nedēļu laikā būs pabeigts, taču vēl ļoti daudz citu darbu, lai auto varētu iedarbināt. Lomu spēlē arī finansiālie apsvērumi.

    Ja viss notiks kā iecerēts, klasisko “Audi Quattro” spēkratu kādā rallija etapā, iespējams, ieraudzīsim nākamgad.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Motori
    Dzīve & Stils
    Jaunākie
    Interesanti