Labrīt

Deviņdesmitie. Savējie atcerēsies: «Herlis» jeb Kobeina iedvesmotie

Labrīt

Deviņdesmitie. Savējie atcerēsies: Pirmais latviešu mūzikas CD un "Odis"

Deviņdesmitie. Savējie atcerēsies: "Caar Green Weet" un "Latvian Beat"

«Caar Green Weet» un «Latvian Beat» virsotne

Piektais stāsts ciklā „Deviņdesmitie. Savējie atcerēsies” ir par 1993.gadu, grupu „Caar Green Weet” un Latvijas deju mūzikas kustību ar nosaukumu „Latvian Beat”.

„Latvian Beat” aizmetņi meklējami tālajā 1987.gadā, kad mūsu trimdas tautietis Indulis Bilzēns uz Latviju atveda slaveno vācu hausmūzikas dīdžeju Westbam. Tieši no Westbam iedvesmojās arī populārais pašmāju dīdžejs Roberts Gobziņš, pieņemot Eastbam pseidonīmu un tieši Gobziņš pierādīja, ka latviešu deju mūzika spēj konkurēt ar roku un popu, 1990.gadā sacerot leģendāro ierakstu „Aka aka”, kas neticamā kārtā iegūst ceturto vietu „Mikrofona” aptaujā.

Atgriežoties pie astoņdesmito beigām, jāteic, ka hausmūzika tolaik pat Eiropā bija kas jauns, bet tai ātri vien radās piekritēji arī Latvijā, kuriem bija jāapgūst daudzi līdz tam diskotēku kultūrā nelietoti vārdi – Chicago house, acid house, hip hop, dziesmu miksēšana, kā arī skaņa, ko radīja skrečošana uz lentēm, jo atšķirībā no plates spēlējošajiem ārvalstu kolēģiem Latvijas dīdžeji spēlēja lentes uz „Majak” magnetofoniem.

Jaunā kustība 1988.gadā iegūst raidlaiku Latvijas Radio, kur Uģis Polis un Jānis Krauklis sāk veidot „Radiodejas” un fani ieraksta katru raidījumu, arī pirmos latviešu dīdžeju ierakstus – tā tiek iepazīts Mr.Tape jeb Modris Skaistkalns, viņš arī vēlāk piedalīsies „100.debijā”, Raimonds Kamzols jeb DJ Rima, MC Uncle U jeb Uģis Kārkliņš, kā arī Mārcis Grīnbarts – abi pēdējie 1993.gadā pieaicina saksofonistu Uģi Vītiņu, un vienas dziesmas ierakstam dzimst projekts „Caar Green Weet” jeb Kārkliņš/Grīnbarts/Vītiņš.

„Latvian Beat” ieraksti deviņdesmito sākumā tika apkopoti arī izlasēs – divās neoficiālās un vienā „Mikrofona ierakstu” izdotajā, tomēr jāteic, ka daudzi tālaika deju mūzikas ieraksti šodien izklausās pārlieku naivi. Bet ir dažas pērles, kas ir pārdzīvojušas stingrāko no visām – laika pārbaudi. Pie tādiem ierakstiem pieder arī „Caar Green Weet” 1993.gada ieraksts, iespējams, tāpēc, ka tas ir tapis Latvijas Radio studijā, vai arī tāpēc, ka tajā skan dzīvie instrumenti – saksofons, basģitāra un taustiņi vairākos slāņos, pie tam šis ieraksts ir dzīvs un elpojošs, jo nav montēts, bet instrumenti ir iespēlēti slāni pa slānim.

Interesanti, ka „Caar Green Weet” dalībnieki mūziku arī šodien nav atstājuši novārtā – tā Uģis Vītiņš darbojas apvienībā „Elektrofolk” un savā Slokas studijā ir nodrošinājis apvienības „Zāle” abu albumu savdabīgo skanējumu, bet Mārcis Grīnbarts darbojas kā plašu dīdžejs un Liepājas 6.vidusskolā vada atbilstošu pulciņu, plānojot kaut kad sanākt kopā ar Uģi Kārkliņu kādas jaunas dziesmas ierakstam.

Vēl piebildīšu, ka drīzumā tiek solīta arī filma „Dejas laikmets”, kas būs veltīta šai Latvijas mūzikas pusaizmirstajai lappusei, bet tagad no šodienas pārceļamies uz divdesmit četrus gadus senu pagātni, un lai skan grupas „Caar Green Weet” dziesma „Žēl”!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Izklaide
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt