4. studija

Ceturtā studija

4. studija

Kā tiek aprēķināta lielgabarīta atkritumu izvešanas pakalpojuma cena?

Kāpēc pasta sūtījumu saņēma nevis pircējs Jelgavā, bet cita persona Jūrmalā?

Kā rīkoties, ja pazudis pasta sūtījums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Klients vaino "Latvijas pastu", ka no "AliExpress" pasūtītā prece nonākusi pavisam citā adresē. Šajā gadījumā klientam jāsazinās ar pārdevēju un jāinformē, ka sūtījums nav saņemts. Ja ir neskaidrības par sūtījumu saņemšanu, aicina sazināties ar "Latvijas pasta" Klientu centru.

Ziemassvētkos bērnam pasūtīta dāvana "AliExpress", norādot pareizo adresi, kontaktinformāciju, bet tā vietā, lai sūtījumu saņemtu Jelgavā, tas ir atceļojis līdz Jūrmalai.

Raidījuma "4. studija" skatītājs: "Mans bērns gaidīja Ziemassvētku dāvanu, planšetdatora maciņu. To pasūtīju "AliExpress", ko uz Latviju atsūtīja laikā, taču nevis uz Jelgavu, bet Jūrmalu. Četras dienas cerējām, ka tā ir kļūda un sūtījumu saņemsim, bet Jūrmalā to saņēmusi cita persona! Kāpēc mans sūtījums tika saņemts citā pasta nodaļā? Kāpēc informācija par sūtījumu tika nosūtīta uz citu tālruņa numuru, nevis uz manu? Rezultātā dāvanas nav un svētki sabojāti! Kā "Latvijas pasts" to kompensēs? Varbūt sižetu ieraudzīs tas, kurš paņēma mūsu paku, un atdos?"

"Šim sūtījumam adresāts tiešām bija Jūrmalā, un uz sūtījuma bija norādīts adresāts Jūrmalā, kur mēs sūtījumu arī piegādājām, bet "AliExpress" reizēm mēdz kļūdīties un pircējam iedot nepareizo sūtījuma numuru. Gadās situācijas, ka viena sūtījuma numuru viņi iedod diviem vai dažreiz arī vairāk pircējiem un sanāk, ka pircējs seko līdzi nevis savam sūtījumam, bet kāda cita sūtījumam. Ko šādās situācijās var darīt – šeit noteikti vajadzētu sazināties pircējam ar pārdevēju "AliExpress" platformā un informēt viņu, ka šis sūtījuma numurs, ko viņš ir saņēmis, nav viņa sūtījums un ka viņš kā īstais pircējs šo sūtījumu nav saņēmis un mēģināt to atrisināt ar pārdevēju. Ja ar pārdevēju neizdodas to atrisināt, tad varam ieteikt pašā "AliExpress" tirdzniecības platformā atvērt strīdu un vērsties pie paša "AliExpress", kuri paši situāciju atrisina un tad vai nu kompensē šo sūtījumu, vai kā savādāk atrisina ar pircēju," skaidroja VAS "Latvijas pasts" Kvalitātes vadības daļas vadītājs Kārlis Udrass.

Izrādās – šajā gadījumā "Latvijas pasts" kļūdu nav pieļāvis. Tā kā sūtījums adresēts uz Jūrmalu, tur arī tas nogādāts. Kur ir Jelgavas klienta sūtījums un vai tas tiešām ir izsūtīts no Ķīnas, "Latvijas pasts" nevar zināt. Klientam ir jāsazinās ar pārdevēju un jāinformē, ka sūtījums nav saņemts, bet tam piešķirtais "tracking" jeb izsekošanas numurs pieder citai personai.

"Ja klientam šķiet, ka kaut kas nav kārtībā, mēs vienmēr aicinām sazināties ar mums, mūsu Klientu centru, un mēs palīdzēsim noskaidrot un saprast, kas ir ar šo sūtījumu, un ieteikt, ko vislabāk darīt.

Šajā gadījumā "Latvijas pasts" nebūs tas, kas komunicēs ar "AliExpress", jo mēs esam trešā persona un noteikti pašam pircējam ir jākomunicē, bet atsevišķos gadījumos, risinot jau strīdu un pārbaudītu tiešām patiesību, "AliExpress" palūdz kaut kādu apliecinošu dokumentu, ka šis tiešām nav bijis minētās personas sūtījums, tad pircējs var vērsties pie mums un mēs sagatavosim izziņu par to, ka sūtījums "numur tāds un tāds" ir paredzēts pilnīgi citai personai un kur ir ticis piegādāts," pauda Udrass.

Jāpiebilst, ka "AliExpress" ir viena no pasaulē lielākajām sūtījumu platformām, kur katru dienu iepērkas miljoniem cilvēku no visas pasaules. Mēnesī šo platformu apmeklē vidēji 450 miljonus reižu, un pie tādiem apjomiem neizbēgami ir arī kļūdas sūtījumu piegādē.  

Udrass: "No mūsu pieredzes, jā, gandrīz visos gadījumos "AliExpress" vai nu atgriež naudu, vai izsūta jaunu sūtījumu. Tas, ko varam ieteikt, arī pirms iepirkties "AliExpress", "eBay" vai citā platformā, palasīt atsauksmes par minēto pārdevēju un pārliecināties, vai tas tiešām ir īsts, godīgs tirgotājs un vai tur nevar būt krāpšana, jo arī visās šajās lielajās platformās pie tādiem apjomiem mēdz būt gan cilvēciskas kļūdas, gan arī mēdz gadīties kādreiz kāds krāpnieks, kurš uztaisa sūtījumu, bet realitātē nemaz neizsūta."

Šajā gadījumā, lai beidzot saņemtu Ziemassvētku dāvanu, pircējam pašam nāksies sazināties ar konkrēto tirdzniecības platformu un izklāstīt situāciju, bet – kā dzirdējām, teju vienmēr risinājums tiekot atrasts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti