"Klimatiskie apstākļi ļoti ietekmē situāciju uz ceļa," skaidroja "Latvijas Valsts ceļu" pārstāve Anna Kononova. "Ceļa segums ziemā mēdz būt gan slidens, gan sniegots. Tas ir jāņem vērā autovadītājiem, plānojot savas dienas gaitas."
Ziemas režīms arī nozīmē, ka modinātājs no rīta jāliek agrāk nekā vasarā un rudenī.
"Pa nakti bieži vien uzsnieg sniegs vai apledo auto logi," norādīja Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks. "Ja izejam ārā ierastajā vasaras režīmā, mēs jau esam nokavējuši 5–10 minūtes, kamēr sagatavojam automobili braukšanai. Mēs to gribam kaut kad atgūt, tālāk braucot. Kā mēs varam atgūt, ja satiksme ir intensīva, un tā ir krietni lēnāka nekā vasarā, redzamība ir sliktāka un tā tālāk? Tas vienkārši nav iespējams."
Sēžoties pie auto stūres, eksperti iesaka novilkt biezo ziemas jaku pat tad, ja jābrauc īss ceļa gabals. Tas nodrošinās, ka, pirmkārt, nepieciešamības gadījumā, veicot straujas kustības ar stūri, rokas nekur neaizķersies un biezais apģērbs netraucēs vadītājam ērti kustēties. Otrkārt, drošības josta būs ciešāk piekļāvusies ķermenim.
"Uzsākot braukt, nevajadzētu spiest gāzes pedāli grīdā un šādā veidā provocēt automašīnas riteņu buksēšanu un traucēt mašīnas stabilitātei," stāstīja CSDD Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš. "Braucot pa ceļu ir jābrauc plūdeni, līgani, bez asām kustībām."
Nepareizi izvēlēts ātrums un pārāk straujas kustības ar stūri ir divas galvenās lietas, kas parasti noved pie auto izslīdēšanas. Tāpēc ziemas sezonā jāizvēlas ceļa apstākļiem atbilstošs ātrums, un visas kustības ar stūri jāveic lēnāk, laicīgi sagatavojoties manevram. Ja tomēr uz ceļa rodas izslīdēšana, tad svarīgi ir šajā brīdī pareizi reaģēt, lai transportlīdzekli iztaisnotu un tas brauktu tur, kur vēlaties.
"Pirmais, ko autovadītājs panikā dara, griež stūri vēl vairāk līdz galam, skaidroja Vanks.
"Ja pagriežot kaut vai nedaudz stūri, automobilis nav noreaģējis, tas nozīmē, ka, vēl vairāk pagriežot stūri, nekas labāks nenotiks.
Mēs tikai provocējam tālāku pretdarbību automobilim. Kad tas sāks griezties, tad gribēs slīdēt uz otru pusi, tad mums stūre jāgriež vēl uz otru pusi līdz galam. Beigās nekas nesanāk. Ir jāmazina ātrums plūdeni, jāmēģina iztaisnot riteņi, jādabū atkal saķere riteņiem, un tad jāmēģina vēlreiz griezt iekšā līkumā. Atrodot pareizo ātrumu un stūres leņķi, mēs varam to manevru veikt."
Tā kā šāda izslīdēšana parasti notiek zibenīgi, pareiza reakcija ir jātrenē – tai jābūt teju instinkta līmenī, jo domāšanai laika nepietiks. Sākoties ziemas sezonai, eksperti aicina autovadītājus aizbraukt uz kādu drošu, norobežotu laukumu, un pamēģināt, kā jūsu automašīna uzvedas uz slidena ceļa, kā tā slīd un kas ir jādara, lai to iztaisnotu. Ik gadu ziemas sezonas laikā autovadītājiem tiek piedāvātas arī dažādas gan bezmaksas, gan maksas apmācības, kurās labi var apgūt braukšanas iemaņas slidenos apstākļos.