Dienas ziņas

Saldus novadā cukurbietes vāc sniegā

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Autovadītājiem neizpratne par visas sezonas riepām

Autoservisi: Daudzi šoferi neizprot – aizliegs tikai ar «M+S» marķētās, nevis visas vissezonas riepas

Līdz piektdienai, 1. decembrim, jābūt uzliktām ziemas riepām. Autoservisos atzīst – joprojām netrūkst autovadītāju, kuri arī šajos ziemīgajos apstākļos brauc ar vasaras riepām un pašā pēdējā brīdī steidz tās mainīt. Tāpat riepu maiņas meistari norāda, ka ir noguruši stāstīt noteikumus par visas sezonas riepu izmantošanu – tās izmantot drīkst un drīkstēs, tikai jāpievērš uzmanība to marķējumam.

Autoservisu centri Rīgā, Zemgalē un Vidzemē atzīst, ka nu jau klientu lielais pieplūdums ir noplacis, tomēr netrūkst arī pa kādam izņēmumam. Vislielākā darba slodze bija brīdī, kad naktīs parādījās sals.

Bet šogad viena no lielākajām slodzēm riepu mainītājiem saistīta ar noteikumu skaidrošanu par vissezonas riepu ar marķējumu tikai  "M+S" lietošanas aizliegumu ziemās no nākamā gada decembra – tas paņem laiku un arī nervus.

"OCT Riepu centra" īpašnieks Aigars Ceriņš atzīst, ka tas "ir jautājums, par ko man ir apnicis runāt, jo nav pareizi cilvēki sapratuši".

Lai netiktu izrunāta sausa mute, viņš jau sagatavojis vienu riepu parādīšanai, kā arī rāda grozījumus noteikumos, lai pārliecinātu neticīgos šoferus.

Ar visā sezonā izmantojamām riepām braukt drīkst, tikai tām jābūt ar atbilstošu marķējumu.

Izmantot nevarēs riepas, kurām ir tikai "M+S" marķējums. "M+S" riepas nav paredzētas izmantošanai visu gadu Latvijas laikapstākļos.

Bet vissezonas riepām ir arī citi marķējumi: 4S – četrām sezonām, AW – jebkuram gadalaikam, "All Season" – visām sezonām, "Tour Terrain" – visiem segumiem.  Uz riepām var būt arī papildu marķējums ikonas veidā – kalns ar sniegpārsliņu, un tādas riepas var izmantot ziemā arī no nākamā gada decembra.  

Autoservisos stāsta, ka tagad vēl ir autovadītāji, kas steidz mainīt vasaras riepas pret ziemas riepām.

"Tagad ir palikuši tie, kas gaidīja pēdējo brīdi, tie tagad ķer riepas un meklē variantus, kā pabraukt uz priekšu. Tie, kam ir vasaras riepas, šodien reāli pabraukt nevar," atzina Aigars Ceriņš.

SIA "AK12"  servisa vadītājs Aivars Birulis savukārt stāstīja, ka "ir cilvēki, kas ļoti savlaicīgi brauc, teiksim vasaras beigās jūt, ka riepu atlikums ir ļoti maziņš un viņš varētu likt ziemas riepas virsū".

Arī Ceļu satiksmes un drošības direkcijā (CSDD) norāda, ka autovadītāji Latvijā kļūst arvien apzinīgāki – jau oktobrī vai novembrī uz tehniskajām apskatēm viņi ierodas ar uzliktām ziemas riepām.  

"Ziemas riepu nomaiņa ir apdomājama tajā brīdī, kad gaisa temperatūra Latvijā ir ap 5–7 grādiem, kad vasaras riepu funkcionalitāte strauji pazūd," ieteica CSDD pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters.

Izrādās, ka šī gada tendence riepu izvēlē ir budžeta klases riepas, kur viens riepu komplekts izmaksā aptuveni 200 eiro. 

"Budžeta riepas ir ļoti liels deficīts, bet lielākā daļa cilvēku ir samainījuši, tāpēc tā nav liela problēma. Nedaudz dārgākas riepas ir jāliek tiem, kas guļ un gaida pēdējo brīdi," stāstīja Aigars Ceriņš.

Populāras ir arī riepas ar radzēm.

"Ir daudzi cilvēki, kas tādas izvēlas. It sevišķi tie, kuri kaut kādos lauku apvidos dzīvo, kur ir zemes ceļi, kas ziemā apledo, un tad tā radze nedaudz vairāk palīdz braukšanā," norādīja Aivars Birulis.

Ziemas riepām jābūt uzliktām no 1. decembra līdz 1. martam. Riepu protektoriem jābūt minimums četrus milimetrus bieziem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti