Arturs Vaiders: Atkal Lāčplēsis jāsauc palīgā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Aizvadītās svētdienas vakarā visa Daugavpils līksmoja - pēc desmit gadu malšanās pa Polijas otro un pirmo līgu "Lokomotīves" spīdvejisti dramatiskā cīņā iekļuva Ekstralīgā. Uzvaras pamatus daugavpilieši ielika savā trekā, "MDM Komputery ŻKS Ostrovia”  pārspējot ar 50:40. Viesos gāja smagāk - zaudējums 41:49, taču divu maču summā panākums ar +2. Lielisks pēdējā cīņā bija zviedrs ar brazīlieša asinīm Antonio Lindbeks  - uzvarēja pēdējā izšķirošajā braucienā un kopā šajā vakarā atveda 16 punktus!

Spīdvejs Daugavpilī ir vairāk nekā sports. Stadions uz "Lokomotīves" mačiem allaž ir pilns, un grūti pat prognozēt, kas būs nākamgad. Spīdvejs Daugavpilī ir sports ar vairāk nekā 50 gadu vēsturi. Daugavpilietis Vladimirs Ribņikovs to tagad mēģina atdzīvināt arī Rīgā. Ja izdosies, būs labs fārmlubs "Lokomotīvei".

Skaidrs, ka galvenie komandas vilcēji šogad bija leģionāri - zviedri Antonio Lindbeks un Fredriks Lingrēns un  sezonas sākumā arī soms Jonass Kilmakorpi.

Tomēr arī Daugavpils spīdveja audzēkņi Kjasts Podžuks, Andžejs Ļebedevs un Maksims Bogdanovs nebija statisti un deva nopietnu artavu katrā mačā (pēdējā kopā savāca 17 punktus, bet pirms nedēļas savā trekā pat 24). Ir arī juniori (Jevgeņijs Kostigovs, Ivans Pļešakovs), kas guva pieredzi un nākamgad jau varētu braukt krietni meistarīgāk. Jāņem vērā, ka tieši "Loko" braucēji ir arī Latvijas izlase, kas pērn spēja iekļūt pasaules Top 6. Nevienam citam motoru sportā tas nav bijis pa spēkam. Un, braucot Ekstralīgā, būtu iespēja smelt jauna līmeņa pieredzi.

Spīdvejs ir viens no nedaudzajiem sporta veidiem, kur braucējs vienlaikus var būt vairākos klubos - Polijā, Zviedrijā, Anglijā. Galvenais, lai kalendāri nepārklājas. Arī  "Loko" leģionāri "lielo eiro" šogad pelnīja citur - Lindbeks Zviedrijas Elitserien "Indianerna" un "Masarna" (tur brauc arī Bogdanovs) no Allsvenskan, Lindgrēns - "Indianerna" un "Wolverhampton" Anglijas līgā. Somam Kilmakorpi kaut ko vairāk pamēģināt traucēja trauma. Arī atrast klubu citā zemē. Līdz ar to tikai vienam klubam (tātad arī "Loko") braucējam nav jānodrošina iztika. Moči katrā vietā gan ir savi, jo tos tik ātri pārtransportēt ir sarežģītāk, bet galvenais - daudz dārgāk.

Leģionāri par sadarbību ar Daugavpils klubu bija visnotaļ apmierināti - kā lai citādi izskaidro to, ka Ostrovā ieradās arī Kilmakorpi, kaut arī bija skaidrs, ka braukt soms joprojām nevarēs. Tas varētu palīdzēt komplektēt nākamā gada sastāvu, kurā varētu atgriezties arī Daugavpilī labi zināmais Grigorijs Laguta.

Un vēl. Pavisam ne mazsvarīga piebilde. Precīzāk - divas.

Jau pirms "pārspēlēm" ar Ostrovas klubu Daugavpilī sāka vākt parakstus, lai "Lokomotīvei" iegūtu arī valsts budžeta finansējumu.

Jo Ekstralīgā būtu jārēķinās vismaz ar 1,5, varbūt pat 2 miljoniem eiro. Šobrīd tas bija mazāks par miljonu un ar to Daugavpils biznesa iespējas teju vai bija izsmeltas. Tiesa, Ekstralīgas mačiem ir cita auditorija ne tikai stadionos, bet arī pie TV ekrāniem. Tātad arī citas reklamēšanās iespējas.

Zinot 2016.gada valsts budžeta iespējas, cerēt uz piešprici no Rīgas "Lokomotīvei" nav diez ko reāli. Galu galā, kāpēc valstij jābalsta privātie klubi? No otras puses, daugavpilieši iet tikai pa taciņu, pa kuru jau gājuši Rīgas "Dinamo" runasvīri Juris Savickis, Guntis Ulmanis - valstij ir jāpalīdz! Attiecībā uz "Dinamo" nekādas kustības nav bijis un tagad tas būtu pavisam dīvaini, jo Rīgas klubs spēlē Krievijas izveidotajā un sponsorētajā KHL. Virkne personu no šīs līgas klubiem ir pakļauti starptautiskajām sankcijām. Līdzīgi tas ir ar VEF basketbolistiem. Pat vēl trakāk, jo VTB līgas ģenerālsponsors "Vneshtorgbank" pati ir "sankcionēto" sarakstā.

Ar Daugavpils "Loko" ir daudz pozitīvāk. Jau labu brīdi tā startē Eiropa Savienības valsts Polijas atklātajā čempionātā. Un šogad ieguva tiesības 2016.gadā piedalīties Ekstralīgā, ko uzskata par pasaulē spēcīgāko spīdveja līgu un kur reizēm uz mačiem nāk 30 000 un pat vairāk skatītāju.   

Tiesa, pirmdienas rītā situācija ieguva jaunu pavērsienu un varbūt tie paraksti no Daugavpils būs jāsūta ne uz Rīgu, bet uz Varšavu. Poļu spīdveja funkcionāri, pa nakti laikam pasēdējuši pie "Vodka Wyborowa" un nonākuši līdz slēdzienam, ka ārzemju klubi Ekstralīgā startēt nedrīkst.

Tas ir tāds slēgts klubiņš, kurā daugavpiliešiem nav ko meklēt. Tikai nezin kāpēc par to nevarēja paziņot ātrāk un "Loko" varbūt nebūtu lieki tērējusies. Tā ne tikai braucējiem tika dubultās prēmijas, bet pat Daugavpils mērs Jānis Lāčplēsis mēroja ceļu uz Ostrovu un arī palīdzēja risināt kluba finanšu problēmas. Varēja nolikumā ierakstīt, ka 1.līgas klubiem no ārzemēm nav tiesību cerēt uz vietu Ekstralīgā utt.! Taču nekā tāda nolikumā nav un poļu prese ir daugavpiliešu pusē, jo "Lokomotīve" tiek minēta kā piemērs visiem 1.līgas klubiem (pat dažiem Ekstralīgā!) - organizētībā, saistību ar līgas rīkotājiem un braucējiem pildīšanā.

Katrā ziņā diskusijas par šo tēmu turpināsies vēl pāris nedēļas un varbūt Lāčplēsim atkal būs jāiet palīgā... Ar un pie "Vodka Wyborowa" vai bez tās, tas jau būs otršķirīgs jautājums. Pirmšķirīgais ir - vai pana Volodijevska un pana Valensas pēcteči ir džentlmeņi... 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti