Ziņas vieglajā valodā 9. februārī 

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 9. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 9. februārī 
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Otrdien valdība atbalstīja pret Covid-19 vakcinējamo grupu dalījumu

Pirmajā grupā kopā ar mediķiem ir arī pacienti, kuriem nepieciešama nopietna operācija. 

Otro grupu sāks vakcinēt trešdien. Tie ir sociālo iestāžu darbinieki un iemītnieki un amatpersonas. 

Pēc tam vakcinēs seniorus un hronisku slimību pacientus. 

Vēlāk vakcinēs skolu un operatīvo iestāžu darbiniekus. 

Sabiedrību vakcinēties mudinās ar pazīstamiem cilvēkiem, kurus varētu sapotēt ārpus rindas. 

Taču vakcinācija pret Covid-19 nav obligāta, atzīst Veselības ministrs Daniels Pavļuts (“Attīstībai/Par!”). 

Obligāti būs jāvakcinējas tikai Nacionālo bruņoto spēku karavīriem.

Vakcīnai varēs pieteikties pa telefonu

No trešdienas cilvēki varēs pieteikties vakcīnai pret Covid-19 pa telefonu. 

Tālruņa numurs būs 8989. 

Par sarunu nebūs jāmaksā.

Cilvēki vakcīnai var pieteikties arī interneta vietnē “www.manavakcina.lv”.

Covid-19 atklāj vēl 781 cilvēkam

Covid-19 otrdie apstiprināts vēl 781 cilvēkam. 

16 saslimušie cilvēki miruši. 

Pirmdien uz slimnīcu aizveda 100 Covid-19 pacientus. 

Slimnīcās tagad ārstējas 966 Covid-19 pacienti. 101 saslimušajam ir smaga slimības gaita.

Kaimiņvalstīs turpinās Covid-19 izplatība

Igaunijā aizvadītajā diennaktī atklāti 542 jauni inficētie ar Covid-19 un miruši 8 cilvēki.

Lietuvā Covid-19 atklāts vēl 387 cilvēkiem, bet miruši 12. 

Lietuvā no nākamās nedēļas daudzviet atvieglos karantīnas noteikumus. 

Valdība ir nolēmusi riskēt, lai gan eksperti to neatbalsta.

Baltkrievija prasīs izdot Cepkalo

Baltkrievijas opozīcijas politiķis Valērijs Cepkalo
Baltkrievijas opozīcijas politiķis Valērijs Cepkalo

Baltkrievija prasīs Latvijai izdot baltkrievu opozīcijas līderi Valēriju Cepkalo. 

Cepkalo aizbēga no Baltkrievijas. 

Viņam neļāva piedalīties prezidenta vēlēšanās un pēc tam gribēja viņu aizturēt. 

Vispirms viņš devās uz Krieviju. 

Tagad Cepkalo ar sievu Veroniku uzturas Latvijā. 

Latvijas ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (“Jaunā Vienotība”) norādīja, ka Cepkalo Baltkrievijai nedrīkst izdot.

Borelu aicina atkāpties no amata

Daļa Eiropas Parlamenta deputātu aicina Eiropas Savienības augsto pārstāvi ārlietās Žuzepu Borelu atkāpties no amata. 

Šo deputātu vidū ir arī Latvijas pārstāvji. 

Deputāti nav apmierināti ar Borela vizīti Maskavā. 

Viņi uzskata, ka Borels slikti aizstāvējis Eiropas pozīciju.

Taču maz ticams, ka Borels no amata atkāpsies.

PVO vēl neatklāj Covid-19 izcelsmi

Pasaules Veselības organizācijas (PVO) pārstāvji Ķīnā neatklāja Covid-19 izcelsmi. 

Eksperti Ķīnā pavadīja mēnesi. 

Taču viņiem bija neliela iespēja pētīt. 

Eksperti divas nedēļas pavadīja karantīnā. 

Bet Uhaņas jūras velšu tirgū eksperti pavadīja tikai stundu. 

Tieši šajā tirgū pirms gada ar Covid-19 saslima ļoti daudzi cilvēki.

Noras Ikstenas romāns populārs Zviedrijā

Zviedrijā ļoti populārs ir rakstnieces Noras Ikstenas romāns "Mātes piens". 

Šī grāmata ir sestā visvairāk pārdotā. 

Romānu zviedru valodā tulkojis dzejnieks un tulkotājs Juris Kronbergs. 

Patlaban romāns jau ir iznācis 15 dažādās valodās. 

Populāra ir arī Anetes Meleces bērnu grāmata "Kiosks". 

Tās tulkojums zviedru valodā nominēts Pītera Pena balvai literatūrā. 

Arī šī latviešu autores grāmata izdota daudzās valodās.

Rīgas “Dinamo” smags zaudējums

Otrdien ļoti neveicās Rīgas "Dinamo" hokejistiem. 

Dinamieši ar 1:5 zaudēja Omskas "Avangard" komandai. 

Vārtus "Dinamo" labā guva Rihards Bukarts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti