Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 8. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 8. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 8. aprīlīDace Simanoviča

 

 

Veselības ministrijas valsts sekretāri pazemina amatā

Veselības ministrijas dienesta pārbaudēs par vakcīnu iepirkumiem atklāja pārkāpumus.

Ministrijas valsts sekretārei Dainai Mūrmanei-Umbraško izteica rājienu un viņu pazeminās amatā.

Par nolaidību disciplinārlietu sāka pret Zāļu valsts aģentūras vadītāju Svenu Henkuzenu.

Tā laika veselības ministre Ilze Viņķele saka, ka uzticējās speciālistiem.

Viņa neuzskatīja, ka jāiesaistās tehniskos jautājumos.

 

Saslimstība ar Covid-19 samazinās

Covid-19 saslimstība Latvijā pamazām samazinās.

Tomēr būtiski nesarūk Covid-19 pacientu skaits slimnīcās.

Tā liecina pēdējo nedēļu dati.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 740 jaunus Covid-19 gadījumus, miruši 17 cilvēki.

Tik daudz izmeklējumu vienā diennaktī nebija veikti.

To bija vairāk nekā 24 tūkstoši.

 

Izveido parlamentārās izmeklēšanas komisiju

Saeima izveidoja parlamentārās izmeklēšanas komisiju.

Tajā vērtēs, vai un kādas kļūdas Latvijas valdība pieļāva, lai pārvarētu pandēmiju.

To rosināja opozīcijas deputāti.

Paredzēts, ka šī komisija strādās pusgadu.

 

Par viedtālruņiem un datoru cietajiem diskiem būs jāmaksā atlīdzība

Par viedtālruņiem un visu veidu datoru cietajiem diskiem turpmāk būs jāmaksā datu nesēju atlīdzība.

Tā lēma valdība.

Nodeva viedtālruņiem būs pusotrs eiro, datoriem un to cietajiem diskiem – 2,85 eiro.

Iekasētā nauda nonāks autortiesību īpašniekiem.

 

Stopiņos notika vērienīga laupīšana

Tā vakar notika teritorijā starp diviem lielveikaliem un to pastrādāja trīs vīrieši tumšās drēbēs un maskās.

Viņi nolaupīja materiālās vērtības un lielu naudas summu, ko vēl precizē.

Policija iesaistīja papildspēkus un visā Latvijā pastiprināja auto kontroli.

Iespējamie vainīgie vēl nav aizturēti, bet ir iegūta izmeklēšanai nozīmīga informācija.

Uzbrucēji pārvietojās ar tumši zilu vai melnu "Audi".

 

Vecumnieku novadā konstatē 48 novārgušus liellopus

Kādā dzīvnieku novietnē Vecumnieku novadā briesmīgos apstākļos turēja 48 novārgušus liellopus.

To konstatēja Pārtikas un veterinārais dienests.

Teritorija pie novietnes bija nesakopta, grima dubļos un mēslos.

Kāds dzīvnieks nezināmu laiku bija iestidzis dubļos, atrada arī beigtus dzīvniekus.

Dienests sāka administratīvā pārkāpuma procesu.

 

Tiesa: Obligāta vakcinēšana nav pretrunā pamattiesībām

Obligāta vakcinēšana nav pretrunā ar demokrātiskās sabiedrības pamattiesībām.

Tā secināja Eiropas Cilvēktiesību tiesa.

Lieta gan nav tieši saistīta ar vakcināciju pret Covid-19, tomēr var ietekmēt vakcinācijas norisi Eiropā.

Tiesā vērsās ģimenes no Čehijas saistībā ar obligātajām vakcīnām bērniem.

 

Krievija sola kara gadījumā aizstāvēt Donbasa separātistus

Krievija ir gatava aizstāvēt Ukrainas Donbasa reģiona iedzīvotājus.

Tas gadījumā, ja Kijeva izlems izvērst karadarbību pret reģionu.

Tā šodien paziņoja Krievijas prezidenta administrācijas pārstāvis.

Arī pats Krievijas prezidents Vladimirs Putins saspīlējuma palielināšanā Ukrainas austrumos vaino Ukrainas valdību.

 

ANO aicina visas valstis aizliegt kājnieku mīnas

Ir jāparaksta starptautiskā vienošanās par kājnieku mīnu aizliegumu.

Tā valstis, kuras vēl to nav izdarījušas, aicina rīkoties ANO ģenerālsekretārs.

Vienošanās aizliedz iegādāties, ražot, uzglabāt un izmantot kājnieku mīnas.

Dokumentu nav parakstījušas ASV, Ķīna, Krievija, Indija, Irāna, Izraēla, Mjanma, Ziemeļkoreja un Vjetnama.

 

Laika ziņas

Piektdien Latvijā būs daļēji mākoņains.

Daudzviet gaidām lietus, no rīta arī slapjš sniegs.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Dienā visā Latvijā ievērojami pastiprināsies dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Tā ātrums brāzmās sasniegs 13–19 metrus sekundē, vietām piekrastē 21–26 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -1…+4 grādi, dienā +3…+8 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt