Ziņas vieglajā valodā 4. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 2 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. martā.

Ziņas vieglajā valodā 4. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Pirks papildu vakcīnas

Valdība nolēma nopirkt vēl 1,1 miljonu „Pfizer” vakcīnas pret Covid-19 devu.

Iespēja nopirkt papildu vakcīnas radās pēc Eiropas Savienības un vakcīnu ražotāju sarunām.

Pirmās vakcīnu piegādes varētu būt aprīlī.

Valdība cer līdz rudenim vakcinēt 70% iedzīvotāju.

Lai varētu potēt uzreiz daudz cilvēku, valdība domā tam pielāgot sporta un izstāžu zāles.

 

Plāno vienreizēju pabalstu pensionāriem

Valdība atbalstīja vienreizēja 200 eiro pabalsta piešķiršanu pensionāriem un personām ar invaliditāti.

Pabalsts būs arī tiem, kas saņem invaliditātes pensijas un apgādnieka zaudējuma pensijas.

Pabalstu plānots izmaksāt aprīlī.

Par to vēl jālemj Saeimai.

 

Miruši vēl 12 Covid-19 slimnieki

Latvijā atklāja vēl 646 jaunus Covid-19 gadījumus.

12 inficētie miruši.

Slimnīcās patlaban ārstējas 762 Covid-19  pacienti , 66 ir smaga slimības gaita.

Diennaktī pārbaudīja vairāk nekā 15 tūkstošus cilvēku. Pozitīvi bija 4,3% testu.

 

Eiropā vērtēs  vakcīnu “Sputņik V”

Eiropas Zāļu aģentūra sāk vērtē Krievijā radīto Covid-19 vakcīnu “Sputņik V”.

Aģentūra izvērtēs, vai “Sputņik V” atbilst Eiropas Savienības prasībām.

Atsevišķas Eiropas Savienības dalībvalstis Krievijas vakcīnu jau izmanto.

Taču Eiropas Komisija šīs valstis kritizē.

Ir aizdomīgi tas, ka Krievija ļoti vēlas pārdot savu vakcīnu citām valstīm, lai gan pašā Krievijā vakcinēti mazāk nekā 3% iedzīvotāju.

 

Vācija nemaina ierobežojumus uz robežas

Vācija neatvieglos ierobežojumus uz robežas ar Austriju un Čehiju.

Austrijā un Čehijā strauji izplatās jauni lipīgāki koronavīrusa paveidi.

Ierobežojumu dēļ uz robežas veidojas garas automašīnu rindas.

Eiropas Komisija brīdinājusi Vāciju un vēl piecas valstis un pieprasījusi ierobežojumus atcelt.

Taču Vācija paziņoja, ka ierobežojumus neatvieglos, jo nevēlas apdraudēt sabiedrības veselību.

Arī Beļģija pateica, ka neatvieglos ierobežojumus.

 

Eiropā aizvien neiesaka ceļot uz Latviju

Eiropas Slimību un profilakses centrs Latviju izslēdzis no ceļojumu brīdinājuma kartes tumši sarkanās zonas.

Tumši sarkanā krāsā ir Eiropas valstis ar visaugstāko inficēšanās līmeni ar Covid-19.

Tagad Latvija ir gaiši sarkanajā krāsā.

Tas nozīmē, ka Latvijā samazinājusies saslimšana.

Arī Lietuva ir kopā ar Latviju sarkanajā zonā, bet Igaunija ir tumši sarkanā krāsā.

Igaunijā ir ļoti daudz inficēto.

 

Covid-19 turpina izplatīties Igaunijā un Lietuvā

Igaunijā aizvadītajā diennaktī inficēšanās ar jauno koronavīrusu atklāta vēl 1420 cilvēkiem, bet miruši astoņi cilvēki.

Lietuvā vēl 517 inficētie, bet miruši desmit cilvēki.

 

Spridzina ledu pie Carnikavas

Gaujā pie Carnikavas ledus sablīvējums vairs nav.

Ledus ir izgājis un ūdens līmenis strauji krities.

Visu dienu karavīri un glābēji gatavojās ledu spridzināt.

Viņi izvietoja ledū sprāgstvielas.

Taču ledus sakustējās īsi pirms to saspridzināja.

Carnikavas pašvaldībā uzskata, ka spridzināt nevajadzēja.

Bet spridzinātāji saka, ka palīdzēja upei atbrīvoties no ledus.

Ledus spridzināšanu Carnikavā vēroja vairāki simti cilvēku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti